آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مزار شهدای قیام ۱۸ دی شهرری گل‌باران شد

به گزارش  راگانیوز  به نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه ۱۸ دی نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان است، گفت: این روز به نام «پیشگامان انقلاب اسلامی» در شهرستان ری مشهور است که باعث جوش و خروش بیشتر مردم ایران در جهت پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان، مدیران و مردم شهرستان ری همواره به این روز توجه ویژه داشته‌اند و همیشه در ۱۸ دی برای غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا پیشگام بوده‌اند.

مردم شهرری در ۱۸ دی سال ۵۷ با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی پهلوی، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سال‌روز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسؤولان ارشد شهرری به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ‌ساز برپا می‌شود.

قیام ۱۸ دی ۱۳۵۷ مردم شهرری بنا به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ۱۶ دی‌ماه سال ۵۷ مبنی بر مبارزه با حکومت ستم‌شاهی صورت گرفت که منجر به شهادت چهار تن از مبارزان با نام‌های شهید قاسم سبزعلی، شهید عباس ملکی، شهید علی‌اصغر طرق‌رودی و شهید علی کوهی‌نژاد و مجروح‌شدن شمار دیگری از هموطنان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.