آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تبدیل شهرری به مقصد گردشگری بین‌المللی

به گزارش راگانیوز ؛ خلیل‌آبادی، رییس شورای اسلامی شهرستان ری در سمینار نقش شوراها در توسعه شهری با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار گفت: گفتگوی سه جانبه بخشداری، فرمانداری و شورا ایجاد فرصت برای انتقال تجربیات مثبت اعضا با یکدیگر در کارگروه تخصصی، دستیابی به مشکلات و مسایل عمده شورا، همگرایی و انسجام در راستای تقویت اعتماد به نفس اعضای شورای شهر و روستا و گرامیداشت روز شورا و بررسی آسیب ها و فرصت های شوراها در کارگروه ها از جمله اهداف برگزاری این سمینار است.

وی با بیان اینکه شهرری پتانسیل های متعددی دارد و باید از نظر جمعیت، پتانسیل های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی آنالیز شود، افزود: شهرری با قدمت تاریخی 8 هزارساله محل آثار میراثی است که حداقل 8 هزار سال تاریخ کشور را بیان می کند.

خلیل آبادی با بیان اینکه بزرگترین صنایع مادر اطراف تهران در شهرستان ری قرار دارد، خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی و مرقد مطهر امام خمینی نیز در شهرری قرار دارد.

خلیل آبادی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه ری قبله تهران است، افزود: شهرستان ری یک شهر معنوی،‌ تاریخی و فرهنگی است و دارای گردشگاه های طبیعی است.

عضو شورای اسلامی شهرستان ری، تهران و تجریش کوه بی بی شهربانو یک منظر طبیعی است که کارخانه سیمان در حال از بین بردن آن است، گفت: زرتشتیان تمام دنیا برای زیارت به کوه بی بی شهربانو واقع در شهرستان ری می آیند و همچنین شیعیان تمام کشورها پس از زیارت حرم عبدالعظیم به زیارت کوه بی بی شهربانو می روند بنابراین این مکان می تواند به مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود و این در حالی است که به حفره هایی تبدیل شده که کارخانه سیمان تهران در آنجا آلایندگی ایجاد می کند.

خلیل آبادی با اشاره به پتانسیل گردشگری و فرهنگی بالای شهرستان ری خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از احداث سد امیرکبیر تمام روستاها خالی از سکنه شد و کشاورزی در این منطقه نابود شد و امروز شاهد آن هستیم که روان آب های آلوده به سمت ری می آید.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه برای تصفیه آب می تواند به توسعه کشاورزی منطقه کمک کند، خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر باید به موضوع آب شهرستان ری توجه داشته باشند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز شوراها گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یاور مسئولان و دولت هستند و این در حالی است که گاهی نگاه ها به شوراهای شهر و روستا تقابلی است.

خلیل آبادی با بیان اینکه همه به هم کمک می کنیم تا کشور ما پیشرفت کند، افزود: در قانون به شوراها نگاه حداقلی شده است یعنی فقط به موضوع نظارت شوراها پرداخته شده است و این در حالی است که شوراها برای تسریع در اجرای پروژه های عظیم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد شهر فرودگاهی امام خمینی به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود.

شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.