آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری درگیر مشکل حاشیه‌نشینی است/ لزوم راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در حاشیه شهر

به گزارش راگانیوز ؛ حسن خلیل‌آبادی عصر امروز در جلسه شورای شهرستان ری اظهار کرد: با برگزاری سمینار در گرامیداشت روز شوراها سعی بر آن داشتیم تا فرصت‌ها و تهدیدات شهرری با حضور مسؤولان ادارات اجرایی در جمع صاحب‌نظران شوراهای شهر و روستا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز نیز مصوبات ارائه‌شده توسط دبیران کارگروه‌های این سمینار مورد بررسی قرار گرفت تا نیازهای مد نظر تأمین شود و بتوانیم موانع را رفع کنیم که خوشبختانه به راه‌حل‌های مفیدی دست یافتیم تا روند مشکلات تسریع یابد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تصریح کرد: اعضای شورا در بررسی خروجی کارگروه سلامت و محیط زیست که با مصوباتی همچون تفکیک زباله، حل بحران آب، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، پیگیری طرح توسعه بیمارستان هفت تیر، مذاکره با دانشگاه‌ها برای تأسیس مراکز بهداشتی و درمانی و انتقال مرغداری‌ها از حریم مسکونی همراه بود به اتفاق نظر رسیدند تا از مسؤولان، رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمانی به خصوص کمیسیون بهداشت مجلس در جلسات دعوت به عمل آوردند تا معضلات را رفع کنیم.

*شهرری درگیر معضل حاشیه‌نشینی

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی خاطرنشان کرد: متأسفانه در شهرری این معضل بسیار گسترش یافته است، اتباع خارجی از شهرهای دور و نزدیک به حاشیه این شهر پناه آوردند که از وضعیت نابسامانی برخوردار هستند.

خلیل‌آبادی گفت: باید برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی این افراد اقدامات مختلفی شامل اجرای طرح‌های بهداشتی، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و … صورت گیرد تا سلامت آنها را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین ظرفیت شهرستان ری کشاورزی است، اظهار کرد: می‌توانیم با مدیریت مناسب آب‌رسانی در کل بخش‌های جنوب، غرب و شرق شهرری از این اراضی به‌صورت یکپارچه استفاده و دوباره ری را در صنعت کشاورزی شکوفا کنیم.

*لزوم ساماندهی روان‌آب‌های استان تهران

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: در صورتی که بتوانیم روان‌آب‌های استان تهران را ساماندهی‌ کنیم، با استفاده از این منابع آبی بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

وی با اشاره بر وجود دو شهرک صنعتی فعال در شهرری تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری و طرح‌ریزی در این بخش می‌توانیم اشتغال‌زایی را توسعه دهیم، اگر در این حوزه تلاش کنیم تا دفاتر مرکزی این بنیادهای اقتصادی از تهران به ری منتقل شوند، همین عامل آغاز یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

*ری می‌تواند در سطح استان‌های تراز اول کشور قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان متذکر شد: ری با داشتن توانمندی‌های بالقوه می‌تواند در سطح استان‌های تراز اول کشور قرار گیرد، چراکه دارای ظرفیت‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش فارس، دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به ریاست حسن خلیل‌آبادی برگزار شد و اعضای این شورا به بررسی و ارزیابی سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری پرداختند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.