آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۶۰ درصد حوادث رانندگی شهرری مربوط به موتورسیکلت است

سید ناصر موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان ری اظهار داشت: آموزش راکبان موتورسیکلت نقش موثری در کاهش میزان تصادفات دارد و کلاس های آموزش برای ترویج فرهنگ موتورسیکلت در این زمینه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: موتور سیکلت وسیله بی دفاعی به شمار می رود و راکبان این وسیله با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش آسیب ها و صدمات به خود نقش مهمی دارند.
موسوی افزود: متاسفانه اغلب تصادفات راکبان موتورسیکلت در این شهرستان از اتباع افغانستان هستند که با بی احتیاطی موجب بروز حوادث رانندگی می شوند.

** حرم عبدالعظیم(ع) ۵۵۰۰ متر مربع کمبود فضای پارکینگ دارد
معاون فرماندار ری در ادامه این جلسه به مشکلات کمبود پارکینگ در محدوده حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و گفت: پارکینگ های اطراف حرم باید ساماندهی شده و شناسنامه دار شوند.
وی یادآور شد: هم اکنون کمبود ۲ هزار مترمربع پارکینگ در ضلع شرقی، ۲ هزار متر مربع در ضلع جنوبی و یک هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز در میدان مدرس محدوده حرم عبدالعظیم(ع) احساس می شود و باید در این زمینه چاره جویی شود.
موسوی افزود: در حال حاضر هر پارکینگ در محدوده حرم عبدالعظیم(ع) ظرفیت ۱۲۰ خودرو را دارد و زائران ناگزیر در محدوده و فضاهای دورتر خودروهای خود را پارک می کنند.
وی با بیان اینکه پارکینگ های اطراف حرم عبدالعظیم (ع) پاسخگوی نیاز زائران به ویژه در مراسم ها نیست و باید توسعه یابد، عنوان کرد: افزایش پارکینگ برای استفاده زائران موجب رفع معضلات ترافیکی و کمبود پارکینگ به ویژه در مراسم و مناسبت ها می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.