آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم عزاداری ایام محرم در حرم مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شود

راگا نیوز: مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش از سه شنبه 14 آبان ماه در حرم مقدس عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شود.
 

به گزارش  راگا نیوز به نقل ازخبرگزاری مهر، همزمان با  فرارسیدن ماه الحرام و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یارن وفادارش مراسم عزاداری در مصلای بزرگ شهرری تدارک دیده شده که از شب نخست برابر با 14 آبان ماه و تا شب 15 محرم برابر با 28 آبان ماه شهادت این امام بزرگوار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء  برگزار می شود.

در این شبها، مراسم ابتدا توسط حجت الاسلام کاردان آغاز  که درباره  واقعه کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) سخنرانی  خواهند کرد و پس از آن اصغر حیدری از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  به مرثیه سرایی می پردازند.

حضرت امام حسین (ع) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود. نام پرعظمت حسين  از جانب پروردگاربرای این بزگوار انتخاب شد. كنيه ايشان ابوعبدالله و از جمله لقبهايشان خامس آل عبا، رشيد – طيب – وفي – زكي – مبارك – سبط و سيد می باشد.

پس از روى کار آمدن یزید، امام که وی را نالایق  می دانست تن به بیعت و سازش با حکومت یزید نداند و او را به رسمیت نشناخت. برای افشاء و رسوا ساختن حكومت ضد اسلامى يزيد و برپاداشتن امر به معروف و نهى از منكر و ايستادگى در برابر ظلم و ستمگرى یزید به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند. درروز دهم محرم  سال 61 هجرى در سن 57 سالگی در کربلا به شهادت رسیدند.

واقعه کربلا گرچه از نظر زمان خیلی کوتاه و تنها یکروز از صبح تا عصر به طول انجامید اما لحظه لحظه آن درس شهادت‌طلبي‌ ، ايثار و حقيقت‌ جويي‌ بوده است .همچنین واقعه کربلا دانشگاهى که به تمام شیعیان درس آزادگى مى آموزد. خونهاى مطهر امام حسین (ع ) و یارانش به اسلام حیات تازه بخشید و زمینه را برای  سرنگون شدن حکومت فاسد اموى را فراهم ساخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.