آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تداوم عملیات برف روبی در جنوب تهران / برف تکانی درختان منطقه 20 ادامه دارد

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: از زمان اعلام ورود سامانه بارشی جدید، تیم های برف روب در آماده باش بودند و با شروع بارش برف، عملیات برف روبی با اولویت معابر درجه یک و بزرگراه ها آغاز شد.

صفوی به فعالیت 380 نیروی انسانی در قالب تیم های برف روب اشاره کرد و افزود: در حال حاضرتمامی معابر اصلی منطقه نظیر بزرگراه های امام علی(ع)، شهید آوینی، شهید کریمی و خیابان فدائیان اسلام، شهید دستواره، سلمان فارسی، قم، کمیل شهید رجایی قابل تردد هستند.

وی با اشاره به اینکه برف روبی معابر داخل محلات نیز آغاز شده است، افزود: 98 دستگاه کامیونت، واترجت، گریدر، کمپرسی، تیغه برف روب، تانکر محلول پاش، لودر، کامیون در حال فعالیت هستند تا رفت و آمد شهروندان به سهولت انجام شود.

صفوی حفظ ونگهداری از فضاهای سبز شهری را از اولویت های مدیریت شهری در شرایط بارش های زمستانه برشمرد و گفت: از شب گذشته تاکنون، برف تکانی شاخه های درختان و پوشش گیاهی بوستان ها و معابر در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش این حجم سنگین در سال های اخیر بی سابقه بوده است، ادامه داد: شهروندان نیز می توانند در امر درخت تکانی مشارکت کنند تا با کاهش بار درختان از سقوط احتمالی آنها جلوگیری شود.

صفوی به تمهیدات ترافیکی نیز اشاره کرد و گفت: با تعامل عوامل پلیس راهور، محورهای پرتردد تحت کنترل و مدیریت صحیح قرار دارد و ناوگان حمل ونقل عمومی نیز در پایانه ها و مسیرهای پرتردد تقویت شده است.

وی بر استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی تاکید کرد و یادآور شد: در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستند بهتر است، خودروی خود را به تجهیزات لازم و ضروری مجهز کنند.

صفوی با اشاره به اینکه بیش از 250 مخزن ویژه ملزومات ضدیخ در نقاط مختلف جانمایی شده است، افزود: با نظارت تیم های برف روب، شارژ این مخازن در صورت نیاز انجام می شود و شهروندان می توانند برای مسیرهای مقابل درب منازل از آن استفاده کنند.

وی در خصوص حفظ محیط زیست نیز گفت: تیم های پاشش مواد یخ زدا ملزم به رعایت نکات زیست محیطی و پرهیز از ورود این مواد به قطعات فضای سبز هستند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از یخ زدگی معابر برای بعد از پایان یافتن بارش برف نیز اندیشیده شده است، یادآور شد: تمام اهتمام مدیریت شهری و تیم های اجرایی بر آن است که شهروندان همزمان با بارش های جوی باکمترین مشکل مواجه شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.