آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آزادي 7 زنداني محکوم به قصاص از ندامتگاه زنان شهرري

به گزارش راگانیوز ، محمدحسن جراحي در نشست خبري با اصحاب رسانه در ارتباط با آزادي 7 زنداني محکوم به قصاص نفس در ندامتگاه شهرري اظهار کرد: پس از يک سال و نيم تلاش و همکاري شوراي حل اختلاف زندان‌هاي استان تهران و دادسراي جرايم جنايي توانسته‌ايم اين تعداد زنداني را که دچار خطا شده بودند از قصاص نفس نجات دهيم.

وي گفت: يکي از اين افراد 13 سال است که در زندان بسر برده و جز زندان و مراجع قانوني جاي ديگري را نديده است، يکي ديگر نيز 11 سال است که در زندان دوران محکوميتش را به جرم قتل همسرش گذرانده که به قصاص محکوم شده بود و دو بار پاس چوبه دار رفت اما با تلاش همکاران ما و با رضايت اولياي دم از چوبه دار رهايي يافت.

معاون اجراي احکام شوراي حل اختلاف تهران در ادامه افزود: اين افراد عمدتا کساني هستند که به خاطر يک لحظه عصبانيت منجر به ارتکاب قتل شده اند و يک عمر پشيماني به وجود آوردند. وي در ارتباط با جرم اين تعداد زنداني گفت: اکثر اين افراد به دليل مشکلات خانوادگي و قتل همسر در زندان بودند که ميانگين سني آن‌ها بين 27 تا 47 است.

جراحي اضافه کرد: کمترين دوران محکوميت اين افراد سه سال و بيشترين تعداد محکوميت 13 سال بوده است. در حال حاضر سه نفر آزاد هستند و 4 نفر ديگر نيز در انتظار سپري شدن تشريفات قانوني و قضايي هستند که همزمان با ايام دهه فجر آزاد شوند. معاون اجراي احکام شوراي حل اختلاف تهران اضافه کرد: 250 نفر از زندانيان اعم از زن و مرد در شوراي حل اختلاف استان تهران داراي پرونده هستند که تلاش مي شود اين افراد بيشتر از 3 ماه در زندان نمانند.

 

وي با تاکيد بر اينکه هدف اصلي شوراي حل اختلاف مسالحه و صلح و سازش است ، ادامه داد: در تهران 30 مجتمع شوراي حل اختلاف داريم که مجتمع سي ام در زندان اوين مستقر است و 30 مجتمع ديگر در شهرستان‌هاي استان تهران مشغول فعاليت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.