آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آزادگان مصداق بارز ایثار و جهاد هستند

 

مسئولان شهرستان ری در آیین تجلیل از آزادگان باقرشهر بر جهاد و ایثارگری آزادگان تاکید کردند.

خبرگزاری فارس: آزادگان مصداق بارز ایثار و جهاد هستند

آیین تجلیل از آزادگان باقرشهر  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی امام جمعه باقرشهر، حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر و اعضای دور سوم و چهارم شورای اسلامی باقرشهر در دفتر شهردار این شهر برگزار شد.

 

ایثار و جهاد ویژگی بارز آزادگان است

 

امام جمعه باقرشهر جهاد و ایستادگی را از جمله ویژگی‌های بارز آزادگان ایران اسلامی برشمرد و تاکید کرد: آزادگان همواره سختی‌های فراوانی را تحمل کردند، آزادگان والامقام در جبهه‌های حق علیه باطل به جهاد در راه خدا پرداخته و در دوران اسارت درد و رنج‌های روحی و جسمی فراوانی را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه هیچ واژه‌ای نمی‌توان درد و رنج آزادگان و سختی‌های این بزرگواران را بیان کرد و افزود: تا زمانی که جهاد و شهادت مطرح است یاد و خاطره آزادگان همواره در اذهان مردم ماندگار و زنده است و ایثار و از خودگذشتگی آنها درسی برای جوانان و آیندگان ما است.

وی در ادامه بیان داشت: ما همواره قدردان رزمندگان اسلام، مجاهدان و آزادگان بوده هستیم.

امام جمعه باقرشهر در پایان سخنان خود، عنوان کرد: سختی‌هایی که عزیزان تحمل کردند اعمال صالحی هستند که روز قیامت آن را می‌بینید و نزد خداوند شاد و مسرور هستند.

پیشتازی باقرشهر در خدمت رسانی به ایثارگران و آزادگان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری ضمن قدردانی از تلاش‌های باقرشهر در برنامه‌های آیینی و مذهبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار داشت: باقرشهر همواره در مناسبت‌های مختلف در برگزاری مراسم و خدمت‌رسانی به آزادگان و ایثارگران پیشگام بوده است.

حسین نصراله در ادامه تفاوت شهداء و ایثارگران ایران اسلامی با کشته‌های امروزی منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفاوت شهدا، آزادگان و ایثارگران ایران اسلامی با کشته‌های امروز منطقه در بصیرت و حضور به موقع در صحنه است.

وی با اشاره به جایگاه شهدای واقعه کربلا و کشته شدگان توابین عنوان کرد: شهدای واقعه کربلا همواره تاثیرگذار بودند و با اقدام به موقع خود برای همیشه تاریخ جاودان هستند اما پس از واقعه عاشورا بیش از چهار هزار نفر کشته شدند ولی به دلیل عدم بصیرت به موقع و اقدام به هنگام جایگاه و فضیلت شهدای کربلا را ندارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سخنان خود تصریح کرد: آزادگان با رهنمودهای امام (ره) و درایت رهبر معظم انقلاب امنیت و آسایش را در کشور حکم فرما کردند.

این گزارش حاکی است، آیین تجلیل از آزادگان باقرشهر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری برگزار شد و طی آن از 16 آزاده باقرشهر تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.