آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آغاز سامان دهی و ثبت انبارهای کالا و مواد غذایی قرچک در سامانه

به گزارش راگانیوز ؛ حمیدرضا تاجیک ظهر دوشنبه با اعلام خبر سامان دهی انبارهای قرچک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق دستور العمل های وزارت صنعت ،معدن و تجارت کلیه انبارهای کالا از مواد غذایی تا سایر کالاها باید در سامانه مخصوص ثبت شوند.

تاجیک در ادامه افزود: با شناسایی کامل انبارها ،کالاها از مبدا تا مقصد شناسایی می شود و در مباحثی مانند قاچاق کالا و احتکار می توان از جرم پیشگیری کرد و همچنین شفافیت بسیاری از برنامه ها را بالا برد.

وی بیان داشت: بسیاری از این انبارها فقط غیر مجاز هستند و کالای احتکار نمی کنند اما نیازمند هستیم با همکاری صنوف نسبت به ثبت و اعلام وضعیت و شرایط این انبارها اقدام لازم صورت گیرد و در این راستا اتاق اصناف طرح ساماندهی انبارها را در قرچک اغاز کرده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک گفت: این انبارها تحت نظارت اتحادیه خواربار قرار دارد و مانند یک واحد صنفی باید از این اتحادیه مجوز دریافت کنند و در مراجع دیگر نیز رسما ثبت نام کنند.

تاجیک در ادامه از برگزاری جلسه با واحدهای سمساری در قرچک خبر داد و اظهار داشت: اتاق اصناف شهرستان قرچک با همکاری پلیس اگاهی و اداره صنعت ، معدن و تجارت برای بیان نکات حقوقی و صنفی با واحدهای صنفی سمساری جلسه ای برگزار کرد که در این جلسه از واحدهای سمساری و ضایعاتی ها درخواست شد که در خرید کالا دقت لازم برای کالاهای قاچاق و مسروقه را انجام دهند.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.