آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آلودگی شهرک عشق‌آباد، جنوب پایتخت را درگیر کرده است

آلودگی شهرک عشق‌آباد، جنوب پایتخت را درگیر کرده است/تیر خلاص محیط زیست به صاحبان شهرک

به گزارش راگانیوز ، محسن شوکتی رئیس اداره محیط زیست شهرری  درخصوص تخلف شهرک صنعتی عشق‌آباد که در بخش قلعه‌نو، مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای جنوب پایتخت ایجاد کرده، اظهار داشت‌: افراد حاضر در شهرک صنعتی مستقر در بخش قلعه نو عشق‌آباد با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی، اقدام به انجام اموری همچون سنگ‌شویی لباس‌های جین کرده و بدون هیچ‌گونه مدیریت آب،  فاضلاب را از واحد خود خارج کرده و در محیط تخلیه می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه فاضلاب 30الی 35 واحد سنگ‌شویی مستقر در این شهرک، با آلودگی بالا توسط  آبراهه‌ و کانال‌هایی که از شهرک خارج می‌شود، گفت: علی‌رغم تعهد واحدهای صنعتی به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب،‌ تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است اما ما درحال پیگیری تخلف آنها در مراجع قضایی هستیم.
رئیس اداره محیط زیست شهرری ادامه داد: صاحبان شهرک ‌تا پایان ماه آینده مهلت دارند تا برای برنامه‌ریزی و کنترل آلودگی ایجاد شده اقدام کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی می شود.
شوکتی درباره منتهی الیه کانال‌های فاضلاب خام این شهرک صنفی بیان داشت: ‌فاضلاب‌ خام موجود در آبراهه‌های خروجی از واحدهای صنفی شهرک صنعتی در مسیر با عبور از حاشیه زمین‌های کشاورزی در نهایت به مسیل‌های اطراف رودخانه‌ سرخه حصار سر ریز می‌شود.
وی با اشاره به موضوع کمبود آب گفت: کشاورزان به ناچار برای تأمین آب محصولات خود از فاضلاب خام سرزیر شده از شهرک صنعتی در حاشیه مزارع خود استفاده می‌کنند و علاوه بر این موضوع آلودگی فاضلاب این واحدها در زمین، خاک و آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و باعث تخریب آن‌ها می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.