آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمادگی اوقاف برای تبدیل اراضی شیخ صدوق به حوزه علمیه

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با بیان اینکه تعداد موقوفات شهرری ۴۸۵ و تعداد رقبات آن ۱۰ هزار و ۳۴۸ است که همه آنها در سامانه جامع موقوفات ثبت شده، گفت: در شهرری۳۱ بقعه وجود دارد که ۱۵ بقعه در این شهر و ۱۶ بقعه در حسن آباد فشافویه است.

وی درباره وقف‌های ثبت شده در شهرری افزود: امسال ۵ وقف جدید به ثبت رسیده که شامل ۲ ملک مسکونی ۸۰ متری برای ساخت مسجد؛ یک زمین هزار متری برای ساخت مسجد؛ یک زمین ۱۰۰ متری برای توسعه مسجد و یک واحد ۸۵ متری برای پژوهش‌های بنیادی و علمی است.

رئیس اوقاف شهرری با بیان اینکه سالجاری ۲ میلیارد تومان اجرای نیات وقف داشته‌ایم تصریح کرد: از این میزان حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ایتام، حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و مابقی در زمینه‌های کمک هزینه تحصیلی، دارو و درمان، درمان بیماران سرطانی و تأمین سوخت زمستانی هزینه شده است.

صادقی از آمادگی این اداره برای کمک به تأسیس حوزه علمیه خبر داد و گفت: آماده‌ایم که اراضی بقعه شیخ صدوق در ابن بابویه را برای راه‌اندازی حوزه علمیه اختصاص دهیم.

وی درباره کم وسعت‌ترین موقوفه این شهرستان افزود: کم وسعت‌ترین موقوفه شهرری یک واحد ۱۷ متری است که به صورت تجاری وقف شده و عواید آن برای ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست اختصاص دارد ضمن اینکه وسیع‌ترین موقوفه این شهرستان موقوفه سهام‌الدوله به مساحت ۵۸۰۰ هکتار است که ۵ روستای بخش کهریزک را شامل می‌شود و عواید آن به ساخت بیمارستان، دارو و درمان اختصاص دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.