آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمریکایی‌ها دست از سر شما بر نمی‌دارند تا روزی که بتوانند دینتان را بگیرند

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها دست از سر شما بر نمی‌دارند تا روزی که بتوانند دینتان را بگیرند

به گزارش راگانیوز ، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی یک‌شنبه شب در جمع مردم مومن و ولایت‌مدار شهرری ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) با اشاره به شبهات و القائاتی که رسانه‌های بیگانه در ارتباط با جهاد در راه خدا و ایستادگی پای آرمان‌ها مطرح می‌کنند، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب به‌واسطه رسانه‌های خود و با بیان شبهات و القائات مدنظر خود در تلاش هستند که روحیه جهادی و انقلابی را در میان جوانان این مرز و بوم کاهش دهند.

وی با بیان اینکه برخی از این مطالب مغالطه است، خاطرنشان کرد: دین اسلام دین رحمت است پیامبر اسلام برای مهربانی و رحمت مبعوث شده و در آیات قرآن کریم به رحمت تأکید شده است و پیامبر اعظم انسان بسیار رئوفی بودند اما باید با کسانی که در مقابل خدا و مؤمنین ایستاده‌اند و کارشکنی می‌کنند مبارزه و در مقابل آنها مقاومت کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز شعار وزارت بهداشت بر این است که پیشگیری بهتر از درمان است و بهترین درمان پیشگیری است، بنابراین در برابر کسانی که قصد هجوم به اسلام و مسلمین را دارند باید پیشگیری کرد چرا که به استناد آیات قرآن کریم اگر جلوی کفار نایستید همه پرستشگاه‌های شما (کلیسا، نمازخانه، مساجد و …) را ویران می‌کنند.

وی در ادامه دفاع را به جلوگیری کردن معنا کرد و بیان داشت: اگر در برابر کفار و طاغوتیان کوتاه بیائید آنان حتی جاهایی که یاد خدا در آن باشد را نیز ویران می‌کنند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی عنوان کرد: شیطان پیش خداوند متعال قسم یاد کرده است که همه اولاد آدم را گمراه می‌کند، بنابراین برای فراگیر شدن دین باید با شیطان و پیروان آن مبارزه کرد چرا که آنان انسان را رها نمی‌کنند تا به اهدافشان برسند.

وی ادامه داد: بنا بر آیات قرآن کریم دشمنان اسلام همواره مسلمین را رها نخواهند کرد و جنگشان را ادامه می‌دهند تا به مقاصد خودشان برسند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اظهارات برخی از افراد مبنی بر این‌که اگر در برابر دشمن کوتاه بیائیم آنان دست از ما بر می‌دارند، گفت: امروز دشمنان اسلام به‌دنبال نفت و … ایران نیستند. امروز از انرژی هسته‌ای سخن به میان می‌آورند و بعد به سراغ نفت و دیگر منابع رفته و پس از آن به اراضی و بعد به ناموس افراد تجاوز خواهند کرد.

وی افزود: فکر نکنید اگر نفت و… به آمریکا بدهید دست از سر شما بر می‌دارند بلکه آنان دست از سر شما بر نمی‌دارند تا روزی که بتوانند دینتان را بگیرند.

دشمنان انقلاب از اسلام سیلی خوردند

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان این‌که دشمنان انقلاب از اسلام سیلی خوردند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بارها فرمودند “آن‌ها از خمینی نمی‌ترسند آن‌ها از اسلام سیلی خوردند”.

وی با اشاره به تاریخ معاصر گفت: سیاست‌مداران آمریکا بعد از فروپاشی شوروی تاکید داشتند “امروز که اردوگاه رقیب از بین رفته است، جنگ ما با اسلام است.” و این موضوع را صراحتاً عنوان می‌کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز نیز آنان در گوشه و کنار می‌گویند تا اسلام سر کار است نمی‌توانیم دست برداریم در حالی که این را دشمنان اسلام بیش از یک هزار و 400 سال پیش نیز مطرح می‌کردند.

وی اظهار داشت: برخی افراد سهواً یا صریحاً عنوان می‌کنند که اگر در فلان موضوع با آمریکا کنار بیائیم آن‌ها دست از سر ما بر می‌دارند، اما امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که خبره در این امر و دشمن‌شناس هستند و از نور الهی و بصیرت خدایی برخوردار هستند می‌دانند تا اسلام است آن‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: امروز موضوع هسته‌ای را مطرح می‌کنند و بعد به موضوع موشک و پس از آن موضوعاتی از قبیل حریم دریایی و حقوق بشر و … را مطرح خواهند کرد.

وی ادامه داد: آنان آنقدر قبیح هستند که صریحاً اعتراض می‌کنند چرا با همجنس‌بازی مبارزه می‌کنید، آنان با آزاد گذاشتن موضوع همجنس‌بازی در ارتششان به‌دنبال این هستند که افراد را با این بهانه به ارتش جذب کنند.

افراد خوش‌بین تصور می‌کنند با مذاکره مشکلات حل می‌شود

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پی اظهار نظر یکی از حاضران در این مراسم مبنی بر اینکه “برخی از مسؤولان به‌دنبال خوش‌وبش کردن با آمریکایی‌ها هستند”، بیان داشت: این افراد فکر می‌کنند ملت ایران آرمان‌های انقلاب را فراموش کردند و تصور می‌کنند ملت ایران فراموش کار هستند.

وی ادامه داد: افرادی خوش‌بین هستند و فکر می‌کنند با مذاکره مشکلات حل می‌شود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: جواب برای ساده‌‌انگاری برخی مسؤولان که ساده‌اندیشی کردند و یا روی آن‌ها نفوذ کردند، این است که آن‌ها دشمن دین شما هستند نه موضوعات دیگر، تا زمانی که دین‌ دارید آن‌ها از شما دست بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر روشنگری عنوان کرد: باید با روشنگری تلاش کرد که افراد فریب دشمن را نخورند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همواره باید با کسانی که به‌دنبال ضربه زدن به حقوق خدا و مردم هستند و مانع گسترش دین حق می‌شوند جهاد کرد.

وی تاکید کرد: اطلاع دارم برخی کشورهای همسایه گرفتاری‌هایی را داشته و دارند که ما در هشت سال دفاع مقدس نداشتیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آیا سراغ دارید در هشت سال دفاع مقدس در شهر و روستاهای کشور فردی برای رفع گرسنگی غذای نجس خورده باشد، اما امروز در برخی کشورهای همسایه مجبور شدند برای رفع گرسنگی غذای نجس بخورند.

وی بیان داشت: مسلمانان برخی مناطق کشور عراق و سوریه مشکل دارند، آیا غیرت مسلمان اجازه می‌دهد که ما به آن‌ها کمک نکنیم، هر کسی که تخصص و توانی دارد نباید کوتاهی کند و باید به هم‌نوعان خود کمک کند.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این مهم جهاد در راه اسلام است، جهاد در دین مبین اسلام برای کشورگشایی نیست، مطلوب است که هرگاه مسلمانی نیاز به یاری داشت به کمک آن‌ها بروید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به رشادت و مجاهدت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: باید به مسلمانانی که گرفتار مستکبران هستند به آنان کمک شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.