آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمریکا از درون پوسیده است/ آمریکا از نظر سیاسی منفورترین کشور در جهان است

خبرگزاری فارس: آمریکا از درون پوسیده است/ آمریکا از نظر سیاسی منفورترین کشور در جهان است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی و دشمن‌شکن جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، ایجاد وحدت را وظیفه دینی دانست و اظهار داشت: هرگز نگذارید بین مسلمین اختلاف راه پیدا کند.

وی ثواب کسی که بین دو نفر اصلاح ایجاد می‌کند را ثواب مجاهدت در راه خداوند متعال برشمرد و با بیان اینکه همیشه صدقه دادن به‌ وسیله مادیات نیست، عنوان کرد: اصلاح بین دو نفر از جمله صدقه‌هایی است که باری‌تعالی آن را به‌ شایستگی می‌پذیرد.

وی ادامه داد: شیطان هنگامی که بین دو نفر اختلاف می‌افتد بسیار شاد می‌شود و هنگامی که دو نفر با یکدیگر صلح و دوستی می‌کنند به قدری ناراحت می‌شود که گویا می‌خواهد تمام اعضا و جوارح آن از هم جدا شود.

شاهچراغی بیان داشت: تا جایی که می‌توانید تلاش کنید تا اختلاف بین دو نفر اصلاح شود که این عمل، اقدام بسیار پسندیده‌ای است.

امام جمعه شهرری ضمن تبریک ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) عنوان کرد: ما نباید تنها به این جشن‌های صوری و چراغانی و زدن پرچم اکتفا کنیم گرچه این اقدامات نیز ارزشمند بوده و هرگونه ابراز احساسات حضرت حجت (عج) مطلوب است اما نباید تنها به این بسنده کنیم.

وی افزود: آنچه نیاز داریم یک پیوند عملی با حضرت مهدی (عج) بوده و این مهم رسالت شیعیان در عصر غیبت است.

شاهچراغی با بیان این‌که جمله «بی عشق خمینی (ره) نتوان عاشق مهدی (عج) شد» یک حقیقت و واقعیت است، بیان داشت: نمی‌شود به حضرت سیدالشهداء (ع) عشق ورزید اما تسلیم مسلم بن عقیل نشد.

وی ادامه داد: باید باور کنیم دیروز امام خمینی (ره) و امروز امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نایب امام زمان (عج) است. این را باید بپذیریم که رهبر معظم انقلاب امروز جای حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) نشسته است. اگر این را قبول نداشته باشیم در عصر غیبت نمی‌توان از کسی تبعیت کرد. باید همواره تابع ولایت فقیه باشیم و این خواسته حضرت مهدی (عج) است.

تاکید معصومین علیهم‌السلام بر توجه به مستضعفان و محرومان

امام جمعه شهرری با اشاره به رسالت مسلمین در برابر مستضعفان و محرومان خاطرنشان کرد: حضرت حجت (عج) و همه ائمه معصومین علیهم‌السلام تاکید فرمودند «نباید نسبت به مستضعفان و محرومان غفلت کنیم.»

وی ادامه داد: اگر به این مهم اعتقاد داریم که با ظهور حضر مهدی (عج) همه مشکلات مرتفع می‌شود ما باید خودمان نیز پیشگام باشیم و به همه کمک کنیم.

شاهچراغی گفت: نمی‌شود عاشق ظهور حضرت حجت (عج) باشیم و بگذاریم همه امور را ایشان بیایند و مشکلات را مرتفع کنند.

وی بیان داشت: باید شیعیان ببینند حوائج مردم چیست و تلاش کنند آن را مرتفع کنند. نباید نسبت به گرفتاری مردم بی‌تفاوت باشیم و در مقام عمل نشان دهیم منتظر و پیگیر هستیم.

نقش بسزای سربازان گمنام امام زمان (عج) در امنیت ستودنی امروز کشور

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) را روز سربازان گمنام امام زمان (عج) است، گفت: بخشی از امنیت ستودنی انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: این عزیزان با اقتدار تحرکات دشمن را رصد کرده و بارها شاهد خنثی‌سازی توطئه منافقان و گروه‌های تکفیری علیه کشور و ملت بوده‌ایم.

شاهچراغی، رصد نیازهای مردم، رصد کارگزاران نظام و وزارتخانه‌ها و حراست از مرزها و … را از جمله رسالت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) خواند.

آمریکا برای حیات خودش آتش‌افروزی می‌کند

وی با بیان این‌که آمریکا برای حیات خودش آتش‌افروزی می‌کند، عنوان کرد: آمریکا امروز از درون پوسیده و از نظر سیاسی در دنیا جزو منفورترین کشورها است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه آمریکا آنقدر در مسائل اقتصادی دچار مشکلات بزرگی شده است که در روز روشن از اموال ملت ایران دزدی می‌کند افزود: امروز آمریکا با غارت اموال مسلمین می‌خواهد به حیات ننگین خود ادامه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.