آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آموزش تغذیه صحیح در ایام امتحان به دانش آموزان توسط شبکه شهرری

Displaying sa.rt.jpgsa.rt
به گزارش راگانیوز در این جلسه آموزشی که در منطقه باقرشهر برگزار شد، زهرا اصلانی کارشناس تغذیه مرکز در مورد اصول صحیح تغذیه در ایام امتحان برای دختران دانش‌آموز صحبت کرد.
وی با اشاره به باور غلطی که وجود دارد، مصرف شیرینی و مواد حاوی قند در این دوران را مفید ندانست و گفت: در ایام امتحانات از مصرف زیاد شیرینی خودداری کنید. این خوراکی‌ها ممکن است در نگاه اول انرژی‌زا به نظر برسد اما فاقد مواد مغذی لازم برای بدن بالأخص مغز دانش‌آموز هستند و با توجه به نمایه گلایسمی بالا (بیش از 55) با همان سرعتی که قند خون را افزایش داده‌اند چون تأثیرشان در افزایش قند خون کوتاه‌مدت است، بعد از مدت کوتاهی قند خون افت می‌کند و دانش­آموز احساس خستگی و گرسنگی خواهد کرد.
اصلانی با اشاره به افزایش استرس دانش آموزان در دوران امتحان افزود: با توجه به افزایش استرس در دانش آموزان در ایام امتحانات و افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن از مواد غذائی حاوی ویتامین ث که این مواد را خنثی می­کنند استفاده کنید ازجمله این مواد می­توان کیوی، فلفل دلمه‌ای، طالبی، لوبیا سبز و بامیه نام برد. البته استفاده از مواد غذائی مانند بعضی از سبزی‌ها از قبیل ریحان، نعنا، کاهو و سیب در کاهش اضطراب دانش‌آموز بسیار مفید است.
گفتنی است شبکه بهداشت شهرستان ری فعالیت‌های آموزشی وسیعی را با موضوع تغذیه صحیح در سطح شهرستان در دست اجرا دارد و در این آموزش‌ها تلاش می‌کند همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.