آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آموزش مبانی ترافیکی برای کودکان کم توان ذهنی و روشندلان در شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، مراسم ویژه کودکان کم توان ذهنی و روشندلان با محوریت مبانی ترافیکی با حضور کودکان مدرسه روشندلان حضرت عبدالعظیم (ع) و جمعی از مدیران و کارشناسان مدیریت شهری در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۲۰ برگزار شد.

تهرانی قائم مقام معاون ترافیکی منطقه ۲۰ گفت: این مراسم به منظور آشنایی کودکان کم توان ذهنی و روشندلان با مبانی ترافیکی توسط مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۲۰ برگزار شده است.

وی تصریح کرد: معاونت حمل و نقل ترافیکی در بحث فرهنگ سازی ترافیک بصورت تخصصی نگاه کرده و از پتانسیل این شهرک آموزشی در ارتقای فرهنگ ترافیکی معلولان استفاده می شود.

رجب زاده رئیس کمیته دوچرخه سواری جانبازان و معلولان استان تهران با اشاره به توانایی کودکان کم توان گفت: درصورتی که این کودکان مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند، اتفاقات خوبی را رقم می زنند.

وی افزود: فعالیت های ورزشی و جسمانی راه نجات کودکان معلول است و با ورزشهایی مثل شنا، دو و دوچرخه سواری بسیاری از توانایی های کودکان افزایش پیدا می کند چنانکه دو نفر از کودکان شهرری در طی روزهای اخیر ۸ مدال طلای کشوری در مسابقات دوچرخه سواری را کسب کردند.

شجاعی معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: ۱۷هزار نفر از معلولان  تحت پوشش اداره بهزیستی ری هستند که به هر نوعی کم توانی هایی در حوزه های جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی دارند که طبق آیین نامه های سازمان بهزیستی خدماتی به این افراد ارائه می شود.

وی ضمن یادآوری شعار روز جهانی معلولان؛ “امکان دستیابی به فرصت های برابر”، بیان کرد: امیدوارم فرصت های برابری برای این افراد از نظر تحصیلی، شغلی و فعالیت های اجتماعی فراهم بشود.

شجاعی زمینه سازی معابر فضای شهری و معابر عمومی را اقدام مثبتی برای تردد معلولان دانست و تأکید کرد: این امر می تواند زمینه ای برای ایجاد شرایط زندگی ایده آل برای افراد کم توان باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، برنامه های شاد و متنوعی ازجمله نمایش، سرود، تئاتر و … اجرا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.