آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آنفلوانزای پرندگان در قرچک پیشگیری می شود

به گزارش راگانیوز ، ظهر امروز، جلسه ستاد مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان قرچک به ریاست علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و با حضور محمدتقی عباسی نسیم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌های قرچک و ورامین و اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، ضرورت تشکیل جلسه را با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان داشت.

وی همکاری کلیه ادارات به‌خصوص شهرداری، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی را با شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی در خصوص پیشگیری از شیوع آنفلوانزا را خواستار شد.

جعفری بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر و روستاها و وجود آمادگی ارگان‌های مرتبط به‌خصوص شبکه دامپزشکی، شهرداری، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان در جهت مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک در ادامه، نظارت بر پرنده فروشی‌های دوره‌گرد، نظارت بر حمل‌ونقل و جابجایی طیور، انجام واکسیناسیون به‌موقع طیور و افراد درگیر با صنعت طیور، اطلاع‌رسانی به آحاد شهروندان در خصوص این بیماری و نظارت بر انجام بیمه مرغداری‌ها را مهم عنوان کرد.

وی تأکید کرد: شهرداری تیم آماده‌باش مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تشکیل و هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی شهرستان به عمل آورد و به همراه بخشداری مرکزی بنرهای اطلاع‌رسانی را در سطح شهر و روستاهای شهرستان در خصوص پیشگیری از این بیماری جهت اطلاع شهروندان نصب نمایند.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان را به‌منظور جلوگیری از تردد خودروهای حمل طیور و هرگونه نقل‌وانتقال کود مرغی تا اطلاع ثانوی جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا، کنترل کرده و در صورت مشاهده حمل بدون مجوز، مورد را به مراجع قضایی ارجاع دهد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک تأکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اطلاع‌رسانی لازم را به مرغداران ارائه و بر انجام نظارت لازم بر انجام بیمه مرغداری‌ها و اعلام به‌موقع تلفات اقدام کند و اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر روی فعالیت پرنده فروشی‌های سطح شهرستان نظارت لازم را داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز پوستر و بروشورهای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا را به پلی کلینیک شهید دستغیب و کلیه مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین مدارس شهرستان ارائه نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.