آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آنچه امروز سد راه توسعه کشور است فرهنگ مصرف گرایی و نگاه منفی جامعه به تولید داخلی است

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری که به عنوان سخنران ویژه اولین همایش پژوهش تقاضا محور وتجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی سخن می گفت با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع  خدادادی در کشور اظهار داشت: کشور ایران  با لطف و عنایت خدا دارای ظرفیت های بالقوه ای متنوعی هم در حوزه منابع طبیعی و هم در حوزه سرمایه های انسانی است.
وی افزود: علاوه براین ظرفیت ها، موقعیت ژئوپلتیکی ایران نیز یک وضعیت منحصر به فردی برای ایران ایجاد کرده که می تواند در رشد اقتصادی و تکنولوژیکی  ایران بسیار موثر است.
فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: استعداد وهوش بسیار بالا جوانان ایران و ظرفیت های اقتصادی موجود در کشور می تواند آینده ای بسیار درخشان برای کشور ما رقم بزند.
معاون استاندار تهران متذکر شد: آنچه امروز سد راه توسعه سریع کشور است  فرهنگ مصرف  و نگاه منفی جامعه ایرانی به تولید داخل است که همه ی ما باید تلاش کنیم این فرهنگ به نفع تولید داخل تغییر کند.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه تولیدات علمی ما در سالهای اخیر رشد خوبی داشته است اما با ظرفیت های توسعه صنعتی کشور ارتباط معقولی ندارد
جمالی پورخاطر نشان کرد: علی رغم همه ی تلاشهای که برای نزدیک شدن ارتباط دانشگاه و صنعت در سالهای اخیر کشیده شده اما علی رغم پیشرفت های صورت گرفته  در این حوزه متاسفانه هنوز درک مناسبی از ضرورت ارتباط  بین صنعت  و دانشگاه  به وجود نیامده است.
معاون استاندار تهران تصریح نمود: همه باید تلاش کنیم مطالعات، تحقیقات، پژوهش ها و مقالات دانشجویان و اساتید دانشگاه های به جای قرار گرفتن در قفسه ها ی کتابخانه ای به واحدهایD R & در صنایع هدایت شوندوبین داشگاه و صنعت و دانشجو و پژوهشگر و صنعت ارتباط مناسب برقرار شود.
فرماندار ری خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع مهم  نیاز به کمک جدی دولت و نیز درک مناسب از ضرورت  ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت و پژوهشگران و صنعتگران است.
وی بزرگترین مشکل حال  کشور را تغییر برنامه های توسعه ای کشور با تغییر دولتها دانست و گفت:  متاسفانه وقتی دولتها درایران تعییر می کنند و این تغییر با تغییر رویکرد سیاسی هم همراه باشد،همه ی ساختار کشور دگرگون می شود حتی برنامه های توسعه ای کشور که سند توسعه و پیشرفت کشور هستند نیز دستخوش تغییرات بنیادین می گردند و این کار هزینه های فراوانی  بر کشور تحمیل و زمان را از توسعه و پیشرفت کشور می گیرد.
جمالی پورخاطرنشان کرد: نتیجه ی این کار تورم ورشد نامتوازن اقتصادی و در نهایت گسترش بیکاری و فقر در جامعه و نیز افزایش معضلات اجتماعی در کشور است.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان ری در ادامه افزود: امروز سرعت تغییرات تکنولوژیکی در جهان بقدری سریع و طوفانی هست که لحظه ای درنگ فاصله ای جبران ناپذیر بین کشورهای در حال توسعه ایجاد می کند که جبران آن در برخی شرایط ممکن نیست.
فرماندار ویژه شهرستان ری متذکر شد: امروزه کشورهای که بدون توجه به ظرفیت ها داخلی و توان علمی و صرفا بر اساس مظاهر تکنولوژی پای در مسیر توسعه ی صنعتی می گذارند قطعا منابع مالی خود را هدر می دهند و در کنار این موضوع عقب ماندگی،رشد منفی و نامتوازن و تورم بالا را برای جامعه یشان رغم می زنند.
خاطرنشان می شود دراین همایش علمی دکترعلیجانی نماینده مردم شریف تهران،ری،شمیرانات، پردیس واسلامشهردرمجلس شورای اسلامی،دکتربیغمی سرپرست پردیس شهید مفتح دانشگاه فرهنگیان، شهبازبیگی معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل آموزش وپروش شهرستانهای استان تهران، سنجری معاون پژوهش وبرنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل و نیز تعدادی از نخبگان، اساتید دانشگاه ها ومدیران ومعاونان استانی وشهرستانی حضور داشتند.
اولین همایش پژوهش تقاضا محور وتجاری سازی فناوری،زیربنای اقتصاد مقاومتی در سالن همایش فدک اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.