آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت‌الله ری شهری: هیچ انسانی جز به وسیله رحمت الهی بهشتی نمی‌شود

به گزارش راگانیوز ، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: شخص مومن باید کارهای خوب انجام دهد و به تکالیف الهی عمل کند ولی نکته این است که نباید تکیه بر اعمال نیک خود داشته باشد و تصور کند حالا که عبادات و اعمال نیک دارد بنابراین حتما اهل نجات و مستحق بهشت است.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه لایَدْخُلُ الجَنَهُٔ رَجَلٌ اِلّابِرَحْمَه اللّه، ادامه داد: حضرت فرمودند: هیچ انسانی جز به وسیله رحمت خدا اهل بهشت نمی شود و در روایت دیگری در صحیح مسلم از پیامبراکرم نقل شده که فرمودند: عمل خوب هیچ کس او را به بهشت نمی‌برد.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه بیان داشت: از پیامبراسلام سوال شد یارسول الله شما هم مانند دیگران هستید؟ فرمودند: بله من هم با رحمت خدا به بهشت می روم؛ این بسیار مهم است که انسان هیچ تکیه‌ای به اعمال نیک برای بهشتی شدن نداشته باشد و این صفت سبب می شود انسان دچار عجب و غرور نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: رسول خدا در حدیثی دیگر فرمودند: هیچ کسی نیست که اگر خوشش بیاید کار نیکش زیاد است اهل دوزخ نباشد؛ حضرت عیسی می فرمایند: ای گروه حواریون چه بسا چراغ هایی که باد آنها را خاموش کرده و چقدر اهل عبادتی که عجب و خود بینی هلاکشان کرده باشد.

وی افزود: خداوند می فرماید: بعضی از بندگان من هستند که می خواهند دعا و طاعت کنند و نماز شب بخوانند برای اینکه محبوب من قرار باشند اما من نمی گذارم چرا که این افراد اگر اهل نماز شب شوند دچار عجب می شوند و گرفتاری بیشتری پیدا می کنند و لطف و عنایت من این است که اهل نماز شب نشود تا گرفتاری کمتری پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.