آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اتباع پاکستانی شهرری از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند

به گزارش راگانیوز فاطمه تاجیک عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این خدمات درمانی شامل واکسیناسیون، ویزیت رایگان پزشکی، مراقبت های دوران بارداری، مراقب از کودکان و سالمندان، سالم سازی آب شرب و سایر آموزش های بهداشتی است.
وی از ارائه 15 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به این اتباع خبر داد و اظهار داشت: این خدمات از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه شده است و امکان استفاده هر شخص از چندین خدمات وجود داشته است.
وی عنوان کرد: اتباع پاکستانی در صورت نیاز به خدمات پزشکی به راحتی و بدون پرداخت هزینه از خدمات نزدیکترین خانه های بهداشت بهره مند می شوند، ضمن اینکه تیم های سیار پزشکی شبکه بهداشت نیز به صورت مداوم به محل تجمع این افراد در سطح شهرستان مراجعه می کنند.
تاجیک با بیان اینکه شبکه بهداشت ری هیچگونه تبعیضی در ارائه خدمات بین ایرانیان و اتباع کشورهای مختلف قائل نیست، اظهار داشت: فضای آلوده محل زندگی، نبود زیرساخت های بهداشتی اولیه مانند آب شرب سالم و سیستم دفع فاضلاب و نبود آموزش های بهداشتی لازم، اتباع پاکستانی را در معرض انواع بیماری های عفونی و میکروبی قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه این اتباع در طول سال در مقابل بیماری هپاتیت واکسینه می شوند ادامه داد: آلودگی شدید محیط زندگی و سوراخ کردن گوش چند کودک با یک سوزن به خاطر آداب و رسوم غلط موجب ترویج بیماری هپاتیت در میان اتباع پاکستانی شده است.
به گزارش ایرنا، اتباع پاکستانی در قالب تورهای زیارتی حضرت عبدالعظیم (ع) و بی بی شهربانو به صورت قانونی وارد شهر ری می شوند و به صورت غیر مجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجر پزی ساکن می شوند و گروه دیگر نیز با کودکان خود در معابر اصلی شهرری و تهران اقدام به تکدی گری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ایرانی می کنند که متاسفانه این فرآیند در میان پاکستانی ها به صورت اپیدمی در آمده است و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.