آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای برنامه‌های منسجم مراسم ارتحال امام (ره) در 3 بخش شهرری

به گزارش راگانیوز ،  اصغر آرزومندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: مردم انقلابی ایران در خرداد ماه با حادثه‌های تلخ و شیرینی روبه‌رو شدند که می‌توان یکی از رخدادهای تعیین‌کننده سرنوشت این سرزمین در این ماه را سالروز آزادسازی خرمشهر و اتفاق غم‌انگیز آن را ارتحال امام خمینی (ره) عنوان کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ری به‌عنوان یک شهر مذهبی است و در یک موقعیت بین‌الحرمینی قرار گرفته است پس همه‌ ساله میزبان مهمان‌هایی از سراسر کشور خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله باقرشهر با اشاره به قرارگیری دو ساله سالگرد ارتحال امام در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: تصور بر این است مانند سال گذشته از استان‌های مختلف آمار چشمگیری از زائرین را نداشته باشیم، چون در گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر را میزبانی می‌کردیم ولی در سال ۹۶ به بالای ۱۲ هزار نفر خدمت‌رسانی شد.

وی در تشریح برنامه‌های سالگرد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: به دلیل مراعات حال روزه‌داران در سه بخش در شهرستان ری با هماهنگی مساجد و پایگاه‌های بسیج ضیافت افطاری برای زائرین خواهیم داشت و با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی برای مسافرینی که روزه نیستند سرویس‌دهی خواهیم کرد.

آرزومندی گفت: با آماده‌سازی بروشور فرهنگی، ارزش‌های انقلاب و اهداف امام راحل به شناسایی آرمان‌های نظام اسلامی پرداختیم همچنین از جمله برنامه‌های ویژه زائرین ارسال پیامک‌های ارزشی در سالگرد است.

وی اظهار کرد: به منظور انسجام و نظم در ایجاد رویه با تشکیل کمیته‌های ایمنی، آمار، سلامت، گمشدگان، امداد و بهداشت و … وظایف را تقسیم کردیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله باقرشهر بیان کرد: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان ۲ آمبولانس مجهز را در مسیر تدارک دیدیم و در بحث امنیت زائرین با پلیس راهور هماهنگ هستیم و با چاپ نقشه‌هایی مسیر زائرین بخش‌های فشافویه، قلعه‌نو، کهریزک و باقرشهر را برای دسترسی و ورود آسان به حرم میسر ساختیم همچنین با توافقاتی که بین شهرداران و شوراهای شهر و روستاها شد در بخش حمل و نقل هم هیچ مشکلی نداریم.

وی در پایان متذکر شد: با فضاسازی در پارکینگ شماره ۵ حرم چادر ستاد ارتحال امام را برپا کردیم و از ساعت ۳ بعد از ظهر سوم خردادماه در آنجا مستقر شدیم.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.