آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای سامانه PMS برای مدیریت معابر شهرری / افزایش کیفی نگهداشت معابر جنوب تهران

به گزارش راگانیوز ؛ ابراهیم بابازاده ، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲۰ تهران  از شناسایی و بررسی علمی معایب احتمالی معابرشهری این منطقه در قالب سامانه PMS با هدف افزایش کیفی فعالیت‌های نگهداشت خبر داد.

وی با بیان این مطلب گفت: به منظور تهیه شناسنامه کیفیت، ارزیابی و رده بندی معابر شهری، برداشت اطلاعات مکانی از معابر منطقه ۲۰ برای سامانه PMSدر برنامه زمان‌بندی یک ماهه انجام شد.

بابازاده افزود: سامانه PMS (pavement management system) با استفاده از GIS و تحلیل‌های کاربردی، این امکان را به مدیریت شهری می‌دهد تا کیفیت روسازی معابر را افزایش و به تبع آن هزینه های صرف شده برای مرمت را به شدت کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه معابر از مهمترین ساختارهای شهری محسوب می شوند که با توجه به استفاده مستمر، مدام در معرض آسیب هستند، گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار موقعیت نقطه‌ای برای لکه‌گیری، آسیب جداول و نهر و کانیو ، آسیب پیاده روها  در نواحی هفتگانه منطقه ۲۰ شناسایی شده اند که پس از تحلیل های علمی در دستور کار مدیریت شهری قرار می گیرد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: بهسازی معابر شهری در قالب طرح نگهداشت از فعالیت‌های جاری و مستمر مدیریت شهری است که درحال حاضر نیز با توجه به برپایی مراسم معنوی پیاده روی اربعین شهر تهران، مرمت معابر پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و محور فدائیان اسلام در حال اجراست.

تهران نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.