آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای طرح تدریس راه های پیشگیری از اعتیاد درمدارس ری

به گزارش راگانیور ، مجتبی خانجانی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری اظهار داشت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، ادارات تبلیغات اسلامی، شبکه بهداشت، بهزیستی و نیروی انتظامی در چهار مدرسه ناحیه های یک و ۲ آموزش و پرورش شهرستان ری به صورت آزمایشی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه شخصیت دانش آموزان برای ورود به جامعه در مقاطع اول و دوم متوسطه شکل می گیرد اظهار داشت: دانش آموزان اگر به خوبی مدیریت نشوند مشکلات عدیده ای برای خود و جامعه ایجاد می کنند.
خانجانی ادامه داد: ادارات دخیل در امر پیشگیری از اعتیاد بجای پرداختن به دستورالعمل های کلیشه ای باید با نوآوری و استفاده از ظرفیت های موجود بخصوص در مناطق کم برخوردار به دنبال ارائه راهکارهای عملی و خلاقانه در حوزه پیشگیری از اعتیاد باشند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان نسل چهارم انقلاب را نمی توان با روش های سلبی و بازدارنده کنترل کرد تصریح کرد: امروز دانش آموزان کسانی را به عنوان مبلغان دینی، روانشناس و مربی تربیتی قبول دارند که بتواند با روش های اقناعی و علمی آنان را در حوزه های مختلف تربیتی توجیه کنند.
خانجانی ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی شهرستان ری باید از بهترین نیروهای خود در اجرای طرح ‘تدریس راه های پیشگیری از اعتیاد’ استفاده کنند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه هزینه و زمان کارهای پیشگیرانه بسیار بالاتر از برخوردهای قهری است گفت: دستگاه های اجرای باید به هزینه هایی که در حوزه پیشگیری انجام می دهند به چشم سرمایه گذاری برای آینده کشور نگاه کنند.
رییس پایگاه نهم مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز در ادامه این برنامه گفت: برخوردهای قهری و دستگیری فقط ۲۰ درصد در کاهش اعتیاد موثر بوده این درحال است که پیشگیری، آموزش و اقدامات فرهنگی ۸۰ درصد در حوزه کاهش اعتیاد موثر می باشد.
سرهنگ حسین اردلان با اشاره به اینکه پایگاه نهم مبارزه با مواد مخدر تهران سه مرحله آموزش برای مربیان پرورشی مدارس، هشت مرحله آموزش برای دانش آموزان و یک مرحله برای اولیاء در سال جاری برگزاری کرده است اظهار داشت: جزیره ای و غیر متمرکز عمل کردن دستگاه های مختلف در حوزه پیشگیر از اعتیاد موثر نیست.
وی تاکید کرد: دستگاه های مختلف اجرایی در حوزه پیشگیری باید با مشارکت یکدیگر کمیته تخصصی تشکیل داده و بصورت منسجم عمل کنند.
به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری دارای چهار کمیته از جمله کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر با محوریت نیروی انتظامی، کمیته فرهنگی و پیشگیری با محوریت اداره بهزیستی، کمیته درمان و کاهش آسیب های اجتماعی با ریاست شبکه بهداشت و کمیته جذب مشارکت های مردمی با مسئولیت اداره اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری است.
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری امروز سه شنبه با حضور خانجانی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی از روسای ادارات عضو کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.