آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

احقاق حق مردم “ری” پس از سه سال پیگیری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، اما برخی از اعضای شورای شهر از جمله رییس این نهاد، از اجرایی شدن این مصوبه قانونی جلوگیری کرده و در مقابل آن مقاومت کردند و تن به اجرای آن ندادند. بدین ترتیب نه تنها این تبصره اجرایی نشد بلکه اصل یکصدم قانون اساسی که بر اساس آن هر یک از واحدهای تقسیمات کشوری اعم از روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان باید برای پیشبرد برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و برنامه های مربوط به توسعه شهری، شورای منتخب از مردم همان واحد را داشته باشند، معطل و بر زمین ماند.
اما لزوم رسیدگی به مشکلات، تلاش برای آبادانی و گستردگی شهرستان های شمال و جنوب تهران، مسئولین این مناطق را بر آن داشت تا برای احقاق حق مردم این دو شهرستان و اجرایی شدن تبصره مصوب مجلس و اصل یکصدم قانون اساسی، تلاشی مضاعف کنند. در همین راستا با پیگیری هایی که توسط هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری انجام داد، سه نامه از جانب وزیر کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی این وزارت خانه و همچنین از استاندار تهران، خطاب به رئیس شورای شهر برای اعمال قانون و اضافه شدن نام ری و تجریش به شورای شهر و ریاست آن شورا نوشته شد.
اما در مقابل این نامه نیز مقاومت شد و اجازه طی شدن روند قانون را ندادند و نام ری و تجریش به نام شورای شهر اضافه نشد تا به زعم برخی از مخالفان، «تهران، طهران بماند.» این مقاومت ها بیش از هر چیز باعث تضییع حقوق مردم ری می شد و روند توسعه شهری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اختلال مواجه شد، به طوری که فرماندار ویژه این شهرستان، شش ماه پیش، در گفتگو با بخش ۱۸:۳۰ سیمای جمهوری اسلامی از جدا شدن شورای شهر ری از تهران در صورت عدم احقاق حقوق شهروندان این شهر خبر داد.
تغییر در مجلس و انتخاب نمایندگان همسو با دولت، باعث شد تا مسئولین شهرهای ری و تجریش، برای اضافه شدن نام این دو شهر به شورای شهر، تلاش خویش را دو چندان کنند. رایزنی ها خیلی زود به نتیجه رسید و نامه با امضای هر سی نماینده تهران، ری و تجریش به وزارت کشور ارسال شد و از وزیر کشور خواستند تا هرچه زودتر در خصوص چرایی عدم اجرای تبصره مصوب نمایندگان پیشین به ایشان توضیح دهد. همچنین از وزیر کشور خواستند تا انتخابات آینده شورای شهر در قالب حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش برگزار شود.
و بالاخره تلاش های مسئولین نتیجه داد و معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با دادن این خبر خوش که نام شورای شهر، شورای شهر تهران، ری و تجریش تغییر یافت، دل مردم این شهرستان را شاد کرد. همچنین وی از این خبر داد که انتخابات آینده شورای شهر در قالب حوزه تهران، ری و تجریش برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.