آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی مردمی «آب حیات» در شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی مردمی «آب حیات» با موضوع وصیتنامه سیاسی-الهی حضرت امام خمینی(ره) با حضور سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) شهرری برگزار شد.

رئیس هیئت امنای جشنواره در این مراسم  اظهار داشت: در این حسینیه هیئتی هفتگی داریم که همه دغدغه مند و نگران مسائل اسلام و انقلاب هستند و با درنظر گرفتن سخنان مقام معظم رهبری به این جمه بندی رسیدیم که هیچ کار فرهنگی بهتر از وصیت نامه حضرت امام(ره) نیست.

جواد فدایی ادامه داد: از آنجا که هر اثری در قالب هنر ارائه شود ماندگار است، آثار جشنواره را به صورت بخش های مختلف هنری مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه مردمی ترین نهاد مسجد و حسینیه است، ابراز کرد: این جشنواره را به صورت کاملا مردمی و بدون سرمایه مادی آغاز کردیم که با استقبال خوبی از سراسر کشور مواجه شدیم و مفتخریم که از ۳۲ استان آثار هنری به دبیرخانه ارسال شده است.

در بخش دیگری از مراسم دبیر جشنواره گفت: این جشنوار از دل مساجد و هیئات ظهور کرد و تشکیل شد. هیئت امنای این جشنواره از میان هیئتی‌ها بودند و به صورت کاملا مردمی شکل گرفت و سپس دبیرخانه تاسیس شد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ محور از تاکیدات امام شناسایی و در نهایت ۱۷ محور از آن که قابلیت استفاده هنری داشت را انتخاب کردیم.

ابوجمزه ادامه داد: وصیت‌نامه امام خمینی (ره) به‌صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفت. وقتی بدون حمایت مادی اما پشتوانه مردمی کار را آغاز کردیم، همه به صورت خودجوش حرکت کردند.

دبیر نخستین جشنواره «آب حیات» تصریح کرد: بیش از ۳۲ اثر در بخش فیلم، ۳۰ اثر در بخش فیلمنامه، ۱۰ اثر در بخش داستان و ۳۱ اثر در بخش شعر به مرحله نهایی راه یافتند. در هر یک از بخش‌ها سه نفر منتخب شدند که امشب از آن‌ها تجلیل می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره مصادف با افتتاحیه دومین دوره جشنواره شده است. هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند از همین امشب منتظر رسیدن فراخوان و آغاز دومین جشنواره “آب حیات” باشند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما که سخنران اصلی مراسم بود، در خصوص ابعاد مختلف سیاسی و عبادی وصیت نامه امام(ره) و مشمولیت آن بر کل مسلمانان جهان سخنرانی کرد.

موسوی مقدم، حضرت امام خمینی را بزرگترین مصلح سده اخیر دانست که تمام آموزه های خود را محقق کرده و شیوه ای جامع برای نجات بشریت ترسیم کرده اند.

در بخش دیگری از مراسم رتضی محمودپور شاعر آئینی کشورمان بخشهایی از مثنوی خود را شعرخوانی کرد.

تجلیل از نفرات برگزیده جشنواره پایان بخش مراسم بود.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.