آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارائه خدمات نوروزی به مسافران ری با ۲ طرح ایمنی و سلامت

به گزارش راگانیوز ، احمد احمدی  اظهار داشت: مردم ایران مطابق با سنت‌های دیرینه در ایام عید نوروز برای صله‌رحم و گردشگری فرصت را مناسب دانسته و به مسافرت‌های چندروزه عازم شهرهای مختلف می‌شوند و ما نیز برای امنیت بیشتر در مهم‌ترین مسیر مواصلاتی مستقر هستیم.

وی به تشریح اقدامات در ایام نوروز پرداخت و بیان کرد: با دو طرح ایمنی و سلامت که آغاز آن از ۲۵ اسفندماه سال‌جاری است در قالب طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی که شروع این طرح نیز از ۲۸ اسفندماه است و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال جدید به ارائه خدمات می‌پردازیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری افزود: طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی طی استقرار دو پست در سطح جاده امدادرسانی خواهند کرد که پست اول آن در اوایل آزادراه تهران – قم مستقر و پست دوم آن در پایگاه امام خمینی (ره) در کیلومتر ۳۵ آزادراه تهران – قم آماده ‌به ‌خدمت‌رسانی است و باید اشاره داشت که این پایگاه در ایام عادی در طول سال نیز فعالیت دارد.

احمدی ادامه داد: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در یک پست بعد از عوارضی تهران- قم به سمت تهران، سمت راست درب حرم استقرار دارد، ضمن آن‌که کشیک اداره به‌صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی حوادث احتمالی در مرکز شهرستان است.

وی گفت: در عوارضی تهران – قم یک خودروی نجات، یک درمانگاه سیار و یک آمبولانس آماده خدمت به حادثه‌دیدگان نوروزی را داریم و پست دیگر ما در ورودی شهرستان ری بعد از عوارضی به سمت تهران ارائه خدمت می‌کند به مسافرانی که توقف کوتاهی برای استراحت و تعیین مسیر راهنمایی دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری تصریح کرد: به‌صورت کلی حدود شش غرفه مشترک با میراث فرهنگی داریم که دو غرفه متعلق به میراث است و به‌صورت روزانه ۴۵ نفر امدادگر در چهار پست آماده‌باش هستند و همچنین شماره صدای امداد جمعیت هلال‌احمر ۱۱۲ در سراسر کشور به‌صورت ۲۴ ساعت آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی است.

احمدی خاطرنشان کرد: مردم باید قبل از مسافرت تمامی جوانب کار را بسنجند و پس‌ازآن عازم سفر شوند. به ‌پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه کرده و برای پیشگیری از حوادث احتمالی از به همراه داشتن وسایل و تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل کنند و برای جلوگیری از حوادث با سرعت مطمئن رانندگی کنند چون سرعت غیرمجاز یکی از عوامل حوادث رانندگی است که به همراه خسارات جبران‌ناپذیر ناشی از آن است.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.