آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اراده قوی و استوار برای مبارزه با مواد مخدر در دنیا وجود ندارد/مسئولان اداره آب توجه کنند که اعتراضات مردمی به آب باقرشهر خیلی زیاد شده است

DSC_0861

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه بخش کهریزک در ابتدای سخنان این هفته خود ضمن دعوت به تقوای الهی، به بیان نکاتی از وصیت نامه حضرت علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع) پرداخت.

موسوی اظهار داشت: اولین نکته ای که امام مسلمین به فرزندش وصیت می کند، همین توجه به تقوا است و این امر درسی بسیار بزرگ برای ما می تواند باشد.

وی افزود: توصیه به تقوا از ارزش های الهی است و اگر ما مردم حاضر در این زمان در وصایای خود فرزندانمان را به تقوا توصیه کنیم، آن ها هم این توصیه را ادامه داده و  نسل به نسل باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: توصیه به خواندن نماز اول وقت و همینطور پرداخت زکات در محلش، دیگر توصیه های امام علی(ع) به فرزندش بود که هرکدام بسیار حائز اهمیت می باشند.

امام جمعه باقرشهر با اشاره به فعالیت ستاد زکات در منطقه گفت: از همه کسانی که اموالی دارند که مشمول زکات می شود، خواستارم که زکات خود را بپردازید؛ زیرا مشمول خیر و برکت شده و از اموالتان صیانت می کند.

سید احمد موسوی با اشاره به فرارسیدن شب های قدر و برپایی برنامه های متنوع در سطح منطقه هم گفت: مهم ترین اعمال این شب ها در مفاتیح و سابر کتب آورده شده است و از همه علما و روحانیون مساجد و حسینیه ها خواستارم تا این اعمال را برای مردم بیان کنند که مردم هم بتوانند استفاده نمایند.

وی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی آب که از اول تا هفتم تیرماه را شامل می شود، اظهار داشت: اسراف در هرچیزی حرام است و در اب هم همینطور؛ باید به مسئولان اداره آب باقرشهر بگویم که آب باید در لوله های خانه های مردم باشد، اما متاسفانه نیست و در این روزها اعتراضات بسیاری شده که در مناسق مختلف باقرشهر یا آب قطع بوده و یا فشار بسیار بسیار پایینی دارد و مردم را مجبور به استفاده از پمپ می کند.

خطیب جمعه بخش کهریزک خاطرنشان کرد: این فشار آب باید به اندازه ای باشد که مردم ساکن در خانه ای واقع در طبقه همکف، حداقل بتوانند نیاز های خود را مانند«ظرف شستن و یا شستشو و استحمام» به راحتی انجام دهند، اما متاسفانه گاها حتی نمی توانند ظرف های خود را بشورند.

وی ادامه داد: وقتی فشار آب به اندازه کافی نباشد، مردم مجبور به روشن کردن پمپ می شوند که این امر هم هزینه بر است و مردم باید هزینه های کلان قبض برق را بپردازند و هم باعث استهلاک پمپ شده و هم اینکه آب با قشار بسیاری از لوله ها خارج می شود که این هم خود به نوعی اسراف محسوب می شود.

وی افزود: البته جناب آقای جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در اسفند ماه سال ۹۴ به مردم باقرشهر قول اتصال شبکه آب این منطقه به ری و تهران را دادند که امیدواریم این امر تحقق یابد و مردم از نعمت آب بهره مند شوند.

آیت اله موسوی با اشاره به هفته قوه قضاییه هم اظهار داشت: به روح و روان تمامی شهدای این قوه و همچنین شهدای ۷۲ تن و به ویژه شهید بهشتی صلوات و درود می فرستیم.

وی سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین را محکوم نمود و گفت: این امر توسط خلیفه بحرین و با همکاری عربستان و چراغ سبز آمریکا انجام شده است و همه حقوق دانان بین المللی می دانند که سلب تابعیت یک شهروند غیرقانونی است و نقض مشخص قانون است.

امام جمعه باقرشهر با اشاره به پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر هم گفت: ماموران انتظامی مبارزه با مواد مخدر در ایران به خوبی مبارزه می کنندو تاکنون هم هزاران شهید در این راه تقدیم نموده اند اما متاسفانه در دنیا اراده قوی و استوار برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد.

وی افزودک آمریکایی ها با بهانه مهار کردن کشت تریاک و خشخاش در افغانستان به این کشور حمله کرده و آن را اشغال کردند، اما متاسفانه شاهد چند برابر شدن کشت تریاک در این کشور هستیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در پایان از شهردار و اعضای شورای اسلامی جهت تصویب لایحه خوب احداث پارکینگ در زیرزمین روبروی مصلی و قرار دادن زمین جهت برگزاری اجتماعات مختلف و همچنین پرداخت بخشی از اعتبارات مصوب گذشته تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین مهندس موسوی بخشدار کهریزک، دکتر محمدی فرد رئیس شورای اسلامی کهریزک، سعید استادفرج شهردار باقرشهر، دکتر حسینی فرمانده بسیج باقرشهر و حسین حبیب زاده-حسین توکلی-عسگرپناهنده-سلیمان حبیبی-ابوطالب بقرایی اعظای شورای اسلامی باقرشهر و یوسف پناهنده رئیس اداره ورزش و جوانان باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.