آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارتش ایران، ارتش اسلام و نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: ارتش ایران، ارتش اسلام و نظام اسلامی است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی لحظاتی پیش در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور پر شور نیروهای مقتدر نظامی جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: آغاز انقلاب در ماه‌های اولیه انقلاب و ماه‌های پایانی سال 57 و 58، جامعه و کشور ما با یک توطئه روبه‌رو بود که ظاهر آن با شعارهای انقلاب زرق و برق پیدا کرده بود.

وی گفت: گروهک‌هایی که خود را انقلابی می‌نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و از طرفی نیز استکبار جهانی که گاهی از زبان فریب‌خوردگان سخن خود را اعلام می‌کرد، موضوع انحلال ارتش را مطرح کردند و می‌گفتند مردم ایران اسلامی نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش امروز باید منحل شود.

رئیس جمهور افزود: امام خمینی (ره) کسی بود که با درایت تمام در برابر این توطئه ایستادگی کرد، توطئه‌هایی که علیه اقتدار و مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، ایشان شخصیت حکیم، با بصیرت بودند که همه ابعاد تهدیدات را می‌دید و در برابر آن با قدرت موضع‌گیری می‌کرد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امام خمینی (ره) در آن ایام، 29 فروردین 58 را به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرد و آن روز نیروهای ارتش در خیابان‌های ایران اسلامی حضور یافتند و شعار «ارتش فدای ملت» سر دادند و ملت غیور ایران نیز در پاسخ به این دریادلان عنوان کردند «ملت فدای ارتش» و تمام توطئه‌ها خنثی شد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف مقتدرانه حضور یافت و قدرت خود را به نمایش گذاشت و به تمام گروهک‌هایی که آن روزها به‌دنبال توطئه بودند نشان داد که ارتش ایران اسلامی یک ارتش حکیم، مردمی، ملی و گوش به فرمان ولایت فقیه است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور توأم با بصیرت ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 19، 21 و 22 بهمن ماه 57 آزمایش خود را به‌درستی نشان داد و همزمان با آغاز دوران دفاع مقدس مقتدرانه حضور یافت و آزمون خود را به درستی پس داد.

وی عنوان کرد: حکمت سخنان امام خمینی (ره) در ارتباط با حفظ ارتش جمهوری اسلامی ایران آن روزی که ارتش با اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کرد و افتخارات بزرگی همچون صیاد شیرازی‌ها، بابایی‌ها، ستاری‌ها و … به صحنه آمدند و با نثار خون خودشان از کشور حراست و حفاظت کردند، برای همگان روشن شد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ارتش طبق فرمان و وصیت امام راحل ارتشی است که به کل ملت ایران تعلق دارد؛ نه جناحی و نه حزبی است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش اسلام و نظام اسلامی و ارتش کل ملت ایران است و از میهن، نظام، قانون، ملت، آبرو، جان، منافع ملی و مصالح ملی دفاع می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند یا یک فرد در ارتش می‌ماند و یا به حزب و جناحی وابسته می‌شود و سومی ندارد و یا این است و یا آن. اگر فردی می‌خواهد به گروهی وابسته باشد نباید در ارتش باشد.

وی با بیان این‌که ملت ایران اسلامی افتخار می‌کند که ارتش مقتدری دارد، بیان داشت: ارتشی که از مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی کشور و از آیین و ایمان مردم به خوبی حراست می‌کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن نمی‌ایستادند امروز سرنوشت دیگری منتظر کشور ما بود.

وی گفت: اگر امروز دشمنان در منطقه نمی‌توانند چشم طمع به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند به خاطر اقتدار نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که اقتدار به معنای قدرت مقبول و مشروع است، بیان داشت: امروز ارتش ایران مقبول اذهان مردم هستند و ما در منطقه ناامن در آرامش و آسایش و ثبات هستیم و به آن افتخار می‌کنیم به دلیل داشتن ارتش قوی و سپاهی مطمئن است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر امروز همه کشورها می‌خواهند با ایران کار اقتصادی، علمی و .. انجام دهند بخاطر امنیت کشور است که مرهون نیروهای مسلح است.

وی افزود: خانواده شهدا بدانند که خون شهدا تضمینی دائمی برای اقتدار ایران به‌وجود آورد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که دیپلمات‌ها و نیروهای مسلح ایران اسلامی هدف واحدی را دنبال می‌کنند، بیان داشت: هدف ما امنیت و اقتدار ملی و ثبات اقتصادی در کشور است.

وی با بیان این‌که ما در یک دست کتاب و در دست دیگر شمشیر داریم، گفت: قدرت سرد و گرم ما در کنار هم هستند، اگر نیروهای مسلح منتظر آن هستند که تجاوزات دشمن را قطع کنند دیپلمات‌های ما نیز به‌دنبال حفظ حقوق ملت ایران هستند و در برابر قدرت‌های جهان با کمال شجاعت و ایمان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد، آن دست قطع و تجاوز را دفع می‌کند، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به‌دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: همان‌طور که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کردند، دیپلمات‌های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی بلکه در برابر قدرت‌های جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار و با اوصافی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکره کنندگان اعلام فرمودند «متدین و شجاع هستند» در صحنه سخن گفتند.

وی افزود: مذاکره دیپلماسی و نیروهای مسلح ما دست متجاوزان را از کشور قطع و سرزمین را از وجود متجاوزان پاک کرد.

* دشمنان معترف هستند که توان نظامی ایران هیچ ربطی به برجام ندارد

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: دیپلمات‌های ما در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع کردند و قطعنامه‌های ظالمانه را لغو کردند و از حق ملت ایران دفاع کرده و مدافع داشتن توان دفاعی بودند.

وی گفت: این امر تا جایی است که امروز حتی دشمنان ما می‌گویند قدرت و توان نظامی و همچنین قدرت موشکی ما به برجام و قطعنامه 2231 ربطی ندارد و خود آن‌ها نیز معترف هستند که در مذاکرات مبنا این بوده است که قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه‌ها حفظ و تقویت شود.

* ایران اسلامی رهبر واحد دارد/ دولت، قانون و ملت ایران واحد هستند

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت حفظ قدرت سخت و نرم در کشور تاکید کرد و افزود: ما همه در کنار هم و در یک کشور زندگی می‌کنیم، ما در داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می‌کند، ما دارای رهبر، دولت، قانون و ملت واحد هستیم.

وی عنوان کرد: ما همه در کنار هم هستیم اگر سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم یکی نباشد، اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می‌کنیم که پایان آن مسیر و دستاوردهای آن حفظ حقوق مردم، مصالح ملی و اقتدار ملی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.