آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

از نقش بانوان در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه تا اعطای تسهیلات بدون بهره به زنان سرپرست خانوار

 سومین کارگروه بانوان و امور خانواده این شهرستان صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

گودرز همتی، سرپرست معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری اسلامشهر در این کارگروه اظهار کرد: نقش زن در جامعه نباید نادیده گرفته شود، زنان در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نقش‌آفرین بوده و نیز نسل آینده جامعه به دست بانوان تربیت می‌شود، این رسالت بزرگی است که بر دوش زنان نهاده شده است.

وی بیان کرد: بنا بر تحقیقات علمی ثابت شده که استقامت زنان چندین برابر آقایان است و همسر، مادر و دختر در تمام عرصه‌های زندگی بار جامعه را بر دوش می‌کشند.

سرپرست معاونت سیاسی، انتظامی فرمانداری اسلامشهر با اشاره به نقش مؤثر زنان در فرهنگ جامعه تأکید کرد: نقش زنان در ارتقا و ترویج فرهنگ بسیار مؤثر، پررنگ و کارساز است و باعث سازندگی و رونق شهرستان و جامعه می‌شود.

وی انتقال فرهنگ و اهمیت حفظ حجاب به نسل آینده را یکی از وظایف بانوان خواند و گفت: فرزندان و آینده‌سازان جامعه نباید احساس کنند که مقوله حجاب اجباری است، باید به نسل آینده بفهمانیم که اگر حجاب داشته باشند، در برابر بسیاری آسیب‌های اجتماعی مصون و در امان خواهند بود، زنان و اقشار مختلف جامعه ما باید به این درک برسند.

همتی با اشاره به کاهش میزان آب و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت الهی اظهار کرد: در تمام دنیا اگر آبی که به محصول داده می‌شود، به لحاظ ارزش‌افزوده هزینه زیادی داشته باشند، آن محصول کشاورزی را وارد می‌کنند تا هم در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شود و هم قیمت تمام‌شده محصول کاهش یابد، ما نیز باید در تولیدات محصولات کشاورزی میزان مصرف آب و قیمت محصول را در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: آبی که به محصولات کشاورزی داده می‌شود، با کود و سم مخلوط شده و در نهایت به آب زیرزمینی برگشته و منابع زیرزمینی را آلوده می‌سازد، بنابراین باید سمتی برویم تا به‌صورت بیولوژی با آفت‌های کشاورزی مبارزه کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، انتظامی فرمانداری اسلامشهر خاطرنشان کرد: شما بانوان جامعه نقش مهمی در مصرف بهینه آب و حفظ محیط زیست دارید و این فرهنگ باید توسط اقشار مختلف به‌ویژه بانوان در جامعه القا شود، در ساعاتی که با خانواده در طبیعت سپری می‌کنید به طبیعت آسیب نرسانید و با آن آشتی باشید و نسل آینده را طوری تربیت کنید که دلسوز جامعه و طبیعت باشند.

*اعطای تسهیلات بدون بهره به زنان سرپرست خانوار

فتانه امیری، مشاور فرماندار اسلامشهر در امور بانوان و خانواده نیز اظهار کرد: اسلامشهر در حاشیه شهر تهران قرار داشته و اکثر شهروندان این شهرستان قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند، بنابراین با رایزنی‌های انجام‌شده قرار است وام بدون بهره به زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست تعلق گیرد و شناسایی این زنان برعهده شما نمایندگان ادارات است تا از بین همکاران، ارباب‌رجوع و همسایه‌ها کسانی که واجد شرایط هستند را به فرمانداری معرفی کنید.

وی تأکید کرد: برای صندوق‌های خرد روستایی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است که با شناسایی این روستاییان و حمایت از آنها اعتبارات لازم برای کارآفرینی به آنها تعلق خواهد یافت.

امیری تصریح کرد: فرماندار به‌عنوان حاکم شهرستان و نماینده عالی دولت است و باید موازی‌کاری ادارات را انجام دهد و اقدامات مثبت را برجسته کند و اگر بانوی کارآفرین و نخبه در شهرستان داریم، ارگان‌ها و ادارات موظفند این خانم را به‌عنوان یک شهروند برجسته سازند و به نهادها و ارگان‌های بالاتر از شهرستان معرفی کنند.

وی افزود: اگر ببینم در حیطه کاری حق کسی اجحاف می‌شود برخورد خواهم کرد. من به‌عنوان مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده موظفم از زنان شهرستانم اعم از کشاورز، نخبه، کارآفرین، سرپرست خانوار و … حمایت کنم و اگر شما نمایندگان بانوان ادارات نمی‌توانید این زنان را شناسایی و معرفی کنید، استعفا دهید.

*شناسایی و حمایت از بانوان نخبه و کارآفرین

مشاور فرماندار اسلامشهر در امور بانوان و خانواده ثبت‌نام بانوان شاخص، نخبه و کارآفرین در سایت حامی بانو به منظور تبادل نظر و فروش محصولاتشان را از وظایف بانوان نماینده ادارات عنوان و از نمایندگان ادارات خواست تا با شناسایی بانوان شاخص شهرستان از آنها حمایت کند.

وی در پایان متذکر شد: ارائه برنامه پیشنهادی شش‌ماهه تابستان و پاییز در زمینه سمینارها و برنامه‌های فرهنگی آموزشی، معرفی طراحان لباس جهت برگزاری مسابقه طراحی پوشش اسلامی مناسب بانوان و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی یا دائمی برای فروش و ارائه محصولات بانوان کارآفرین از دیگر برنامه‌هایی است که باید توسط نمایندگان بانوان ادارات اسلامشهر پیگیری شود.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.