آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

استحکام و قدرت قوه قضاییه زمینه ساز تقویت قوای مجریه و مقننه است

به گزارش راگانیوز ،  حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: انسان در سایه پایبندی به تقوا، اخلاص در عمل و کم کردن آمال و آرزوها، به درجات والا می رسد.

وی با اشاره به مناسبت هایی که در این هفته قرار دارد، گفت: شهید آیت الله صدوقی امام جمعه یزد از محورهای مبارزه علیه رژیم شاه و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بود که در  یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ توسط منافقین به شهادت رسید.

امام جمعه شهرری ادامه داد: در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی قرار گرفت و سقوط کرد و  تمامی ۲۹۰ سرنشین آن جان باختند.

شاهچراغی با اشاره به با اشاره به سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع از سوی وهابیون، ابراز کرد: وهابیت و بهاییت هر دو دست پرورده انگلیس بوده و اینان از کفار نیز پلیدتر و پست‌تر هستند.

وی با بیان این که در هفته قوه قضاییه قرار داریم، گفت: عدالت مسئله مهمی است که امیرالمومنین (ع) به خاطر آن شهید شد. اگر قوه قضاییه قوی نباشد، قوای مجریه و مقننه نیز نمی توانند قوی باشند.

امام جمعه شهرری افزود: روزی که ریشه های ظلم در نظام اسلامی رخنه بکند، روز مرگ جمهوری اسلامی است و لذا در کشور ما با داشتن قاضی های شریف و مومن عدالت رعایت می شود و مردم نیز بایستی وقتی قوه قضاییه حکمی صادر می کند، تمکین کنند.

شاهچراغی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر، گفت: برخی افراد از عبارت «آتش به اختیار» برداشت های ناصوابی کرده اند و این کلام را به بی نظمی و بی قانونی عبیر کرده اند.

وی با اشاره به قسمت هایی از وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر مسئولین نسبت به امربه معروف اقدام نکنند وظیفه مردم است که به این موضوع بپردازند و با کوتاهی مسئولین این وظیفه از مردم ساقط نمی شود.

امام جمعه شهرری با تبریک به مناسبت آزادسازی موصل گفت: برخیدولتمردان عراق و اولین کسانی که موصل را در اختیار داعش قرار دادند و به مردم عراق خیانت کردند باید محاکمه شوند.

شاهچراغی با بیان اینکه داعش به کسی رحم نمی کند، گفت: اگر نیروهای ایرانی برای کمک به عراق نمی رفتند، اکنون بغداد به عنوان اسرائیل دوم کنار ایران بود.

افتاب ری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.