آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب است/ برخی به دنبال ضدیت با نظام همراستا با سعودی‌ها هستند

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرری با تبریک میلاد مولود کعبه امیرالمومنین (ع) با اشاره به شخصیت والای این حضرت اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در همه سختی‌ها در کنار پیامبر اسلام (ص) با ثبات قدم ایستادند و نخستین نفری بودند که در جمع با شجاعت با ایشان بیعت کردند در حالی که آن زمان اظهار نظر کار ساده‌ای نبود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در راستای آنکه برخی از دشمنان نخواستند مقام حضرت علی (ع) را بشناسند در یکی دو ماه اخیر در سخنرانی‌های به بحث جوان‌گرایی تأکید داشته است.

امام جمعه موقت شهرری به آغاز ایام‌البیض و شروع اعتکاف اشاره کرد و افزود: در کشور ما بعد از انقلاب ریزش‌هایی در افکار و اشخاص صورت گرفت اما در نظر بگیریم که رویش‌هایی نیز اتفاق افتاده و اعتکاف نیز یکی از رویش‌هاست، در گذشته تعداد قلیلی از علما در زیرزمین‌ها معتکف می‌شدند اما امروز بیش از یک میلیون نفر در کشور معتکف می‌شوند و قاطبه معتکفین جوانان دانشجو و تحصیل‌کرده هستند.

وی تصریح کرد: معتکفین باید برای مبارزه با هوای نفس با خدای خود خلوت کنند و گرداننده این مراسم باید زمینه را برای این سیر معنوی و تذهیب نفسانی ایجاد کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: روضه‌خوانی ارزشمند است و باید در برنامه‌ها صورت گیرد اما اینکه کسی تصور کند تنها باید جمع شد و روضه خواند و دائم اشک سرازیر شود درست نیست باید معتکف با خلوت خودش کاری را انجام دهد تا زمینه متوسل شدن به ائمه اطهار فرراهم شود.

وی با اشاره به ۱۳ رجب سالروز گرامیداشت مقام پدر گفت: باید فرزندان ارزش، پدر را دانسته و پدران نیز در مقابل باید در نظر بگیرند نقش پدر فقط اداره کردن زندگی نیست و مهم‌ترین وظیفه‌اش تربیت است تا زمینه برای تکامل بنیاد خانواده فراهم شود.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند برای پایه‌گذاری این نظام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد جمهوری اسلامی انتخاب شود، در همان روز عده‌ای موافق نظام دموکراتیک بودند این‌ها همان کسانی هستند که تکثیر نسل کردند و امروز به ارزش حجاب طعنه می‌زنند و به فرهنگ و دین ما ضربه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود این معضل‌ها مردم ما به لطف عنایت الهی در مقابل این دشمنان ایستاده و امروز جمهوری اسلامی که مردم‌سالاری را به‌ عنوان الگو در تمام دنیا شناسانده شده است در آستانه چهلمین سال قرار گرفته است، مردم ما با قدرت و انتخاب خودشان ایستادند و آزادی و استقلال به تمام معنا را انتخاب کرده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: متأسفانه برخی از کسانی که با دشمنان ما به‌ویژه انگلیسی‌ها و رسانه‌های خارجی هم‌نوایی می‌کنند و دستگاه‌های قضایی را متهم می‌کنند، باید بدانند کاملاً در اشتباه هستند.

امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: ملت ایران فهیم و بصیر است و خدمتگزاران را شناخته و اگر در مقابل کج روی‌ها سکوت می‌کند به معنای میدان‌دهی نیست بلکه از تواضع مردم ایران است، چراکه اگر پرونده‌ها را بگشایند و آنچه را انجام گرفته بگویند، قطعا ساکت می‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: بی‌انصافی است حال که رژیم سعودی خبیث و داعشی‌های ملعون و کثیف به دنبال ضربه زدن به نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران هستند برخی با آنها همراهی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.