آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اغاز اجرای طرح «توانبخشی مبتنی بر جامعه» در روستاهای شهرری

به گزارش راگانیوز مینا رجایی اظهار داشت: معلولان و افراد ناتوان هم به اندازه دیگر اقشار جامعه سهیم هستند و باید برای آنها امکانات و تسهیلات مورد نیاز فراهم شود.

رجایی با بیان اینکه (CBR) طرحی در راستایی شناسایی معلولان در سطح مناطق روستایی شهرستان و تشکیل پرونده برای آنان است، افزود: اجرای این طرح در شناخت قابلیت ها و توانمندی های معلولان نقش مهم و موثری دارد.آموزش در خانواده، جامعه، ارجاع به سطح بالاتر، ارائه وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و کاریابی معلولان و حمایت اجتماعی معلولین از خدمات این طرح به شمار می رود.

وی ادامه داد: زمینه اشتغال، آموزش، شرکت در برنامه های اجتماعی و بالا بردن روابط اجتماعی برای معلولان از جمله دستاوردهای این طرح به شمار می رود و می تواند قابلیت ها و توانمندی های فرد معلول را افزایش دهد تا خود به تنهایی نیازهایش را رفع کند و در فعالیت های اجتماعی مانند یک فرد سالم شرکت کند.
رجایی اظهار داشت: در طرح مزبور تیم تخصصی و کارشناسی مرکز بهزیستی با حضور در منزل خانواده های جمعیت هدف، ضمن ارایه مشاوره و راهنمایی های لازم به خانواده ها، در راستای تسهیل خدمت رسانی به فرد معلول در حوزه پزشکی و اجتماعی اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در وقت، مراقبت و درمان معلول در کنار خانواده انجام و هزینه های ایاب و ذهاب نیز کاهش می یابد.
۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.