آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاح کتابخانه ابوریحان در روستای ده خیر شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور معاون استاندر تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بر ضرورت گسترش فضاهای کتابخانه ای در مناطق روستایی تاکید نمودند.
معاون استاندار تهران همچنین ضمن   قدردانی از  دهیاری روستا و اداره کتابخانه ها جهت اهدا و تجهیز و راه اندازی این کتابخانه در خصوص گسترش این کتابخانه ها در مناطق روستایی خواستار همکاری بخشداران و دهیاران شهرستان با اداره کتابخانه ها شد.
در ادامه احمد خانی مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید بر این موضوع که سال 95 از سوی دبیرکل نهاد به عنوان سال ملی خواندن نامگذاری شده ترویج کتابخوانی در روستاها را امری مهم و حیاتی برشمردند و همکاری تمام دستگاهها را خواستار شد.
همچنین نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز با تشکر از پیگیریهای بعمل آمده از سوی اداره کتابخانه ها و بخشداری و دهیاری در این امر خداپسندانه در خصوص راه اندازی کتابخانه های جدید در مناطق روستایی در سطح این شهرستان و استان تهران اعلام آمادگی نمودند.
در پایان قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری با ارائه گزارشی در باره مشخصات کتابخانه جدید گفت: این کتابخانه با زیربنای 143 مترمربع بوده و در حال حاضر دارای بیش از  3500 جلد کتاب می باشد که بیش از 1000 جلد آن ویژه کودک و نوجوان می باشد.
وی گفت: ایشان این کتابخانه دارای بخشهای ویژه کودک و نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه و بخش امانت کتاب و بخش مطالعه نشریات و روزنامه بوده و اعتبار صرف شده برای راه اندازی این کتابخانه را بالغ بر 700 میلیون ریال ذکر نمودند که از محل اعتبارات استانی هزینه گردیده است.
قربانی ضمن تشکر از حمایتهای اداره کل کتابخانه های استان و فرمانداری شهرستان خواستار همکاری ارگانهای ذیربط در امر ترویج کتابخوانی در سطح شهرستان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.