آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاح یک مسجد به نام عبدالعظیم حسنی (ع) در «شهرری»

 

به گزارش راگانیوز ، ما در اخبار با عناوین «همنامان نور» طی دو سال اخیر در پی بررسی فعالیت‌های مساجدی بودیم که نام معصومین (ع) و بزرگان دین بر آن‌ها نهاده شده است، تا از این طریق دریابیم که آن‌ها در طول سال و به ویژه در ایامی که مرتبط با آن بزرگان هستند به طور خاص تا چه میزان در زمینه تبیین زندگی و سیره آن بزرگان، فعالیت می‌کنند.

این موضوع را در وسعت یک شهر نیز می‌توان بررسی کرد از این رو چندی است اخباری درباره تعداد مساجد همنام با چهارده معصوم (ع) در شبستان منتشر شده که آمارهای جالبی نیز به دست داده است.

خبرنگار ما سال گذشته، این بار این موضوع را به گونه‌ای دیگر بررسی کرد، یعنی تعداد مساجد همنام با حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را در شهر ری جستجو کرد که بر این اساس روشن شد هیچ مسجدی در این شهر به نام این فقیه و محدث وجود ندارد.

محسن جوادی؛ کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این باره به خبرنگار ما گفت که هیچ مسجدی نه در تنها در شهر ری، یا ایران، بلکه در سراسر جهان به نام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) وجود ندارد.

وی افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبق بررسی های دقیق متوجه این موضوع شدند و با همکاری گروه هایی از مردم و خیران، اولین مسجد به نام عبدالعظیم حسنی(ع) را در منطقه محروم شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان شهر ری ساختند.

این کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: مراسم افتتاح مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سه شنبه، ۲۰ آذرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

وی گفت: سردار سرتیپ سید ضیاءالدین حزنی؛ دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام اصلانی؛ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و یکی از شخصیت های برجسته حوزوی کشور، در این مراسم، سخنرانی می کنند.

جوادی با انتقاد از ساخت شهرک ها و مجتمع های مسکونی بدون ساخت مرکز دینی و فرهنگی به ویژه مساجد در آنها، اظهار کرد: مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اولین مرکز دینی و فرهنگی در شهرک های مفتح، گلستان و ارغوان شهر ری است.

این کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان ابراز امیدواری کرد فعالیت مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بتواند علاوه بر نشر آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع)، زمینه محرومیت‌زدایی در شهرک‌های مفتح، گلستان و ارغوان شهر را فراهم کند.

یادآور می‌شود، مسجد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری، خیابان شهید دیناروند، مجتمع مسکونی گلستان، واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.