آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افشار:۴۵۰ هکتار از منطقه ۲۰ به طرح های موضعی اختصاص دارد

به گزارش راگانیوز به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: براساس طرح تفصیلی منطقه ۲۰ سه طرح موضعی بارگذاری شده که ۴۵۰ هکتار از محدوده منطقه را به خود اختصاص داده است.

افشار با اشاره به اینکه ۲۰۰ هکتار از طرح های موضعی مطرح شده برای منطقه ۲۰ شامل طرح توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، گفت: املاک این محدوده بیش از ۲۰ سال است که فریز شده و با توجه به وسعت اجرای طرح و عدم نگاه ویژه به مسائل شهرری، بخش عمده ای از تملک ها همچنان باقی مانده و این طرح به عنوان یکی از محرک های اقتصادی شهرری معطل است.

وی به بلاتکلیفی ساکنان محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و افزود: محله های اطراف حرم دارای هویت هستند و روند تعریف پروژه های این محدوده بایستی به نحوی انجام شود که زندگی به این محله ها برگردد.

احیای محله قدیمی تهران در دستور کار

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هکتار از محدوده ۲۰۰ هکتاری طرح پیرامونی حرم، به محله نفرآباد اختصاص دارد، گفت: تکیه نفرآباد با قدمت ۴۰۰ ساله در این محله واقع است و دو ماه محرم و صفر و مناسبت های ایام سال فعال است و از تمام نقاط تهران در مراسم های این تکیه شرکت می کنند.

افشار به اهمیت جریان داشتن زندگی در این محله که قدیمی ترین محله تهران محسوب می شود، اشاره کرد و افزود: هنوز ۲۶۰ پلاک از این محله تملک نشده است و با توجه به ساختار های اصلی محله قابلیت احیا وجود دارد.

وی به تسریع پروژه احیای محله نفرآباد برای جلوگیری از کوچ بومی های این محله اشاره کرد و گفت: وجود طبیعت بکر و زمین های سبزی کاری حاشیه ری ظرفیت مناسبی برای ایجاد تورهای بوم گردی و اکوتوریسم است.

شهرری مقصد سفر گردشگران می شود

افشار به دیگر ظرفیت های شهرری برای تبدیل این منطقه به مقصد سفر گردشگران، اشاره کرد و افزود: با تعیین تکلیف طرح های موضعی پیرامون حرم، ناحیه صنعتی شمال ری و محدوده تاریخی شهرری، مسائل اقتصادی منطقه ۲۰ رونق می گیرد و بخش عمده ای از دغدغه های شهروندان برطرف خواهد شد.

بازدید ۶ ساعته مدیران ارشد شهری تهران با همراهی شهردار منطقه ۲۰ از محله نفرآباد واقع در طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کارخانه سیمان ری، تپه باستانی چشمه علی، محدوده صنعتی شمال ری، تپه باستانی میل، محدوده حریم شهرری انجام شد و مسائل شهری مرتبط با طرح های موضعی این موقعیت های تاریخی، صنعتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.