آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه ری: انتفاضه جان دوباره‌ای در فلسطین یافته است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: رمضان افضل ماه‌های سال است و بزرگ‌ترین روز سال نیز لیالی قدر است که تقدیر انسان در این شب تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: یک سال انتظار برای رسیدن به شب‌های قدر کافی است تا در این شب قلب‌های خود را به یاد خدا و انس و قرآن گره بزنیم.

امام جمعه ری با اشاره به شب نوزدهم ماه رمضان و شهادت امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: پیامبر (ص) برای دعوت به اسلام دو معجزه با خود به همراه آوردند یکی قرآن و دیگری وجود والای حضرت علی (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) با آنکه تنها پنج سال بیشتر حکومت نکردند، دستگیر مستمندان بودند و عدالتشان زبان زد خاص و عام شد و این امام بزرگوار به این مورد تأکید داشتند حکومت برای رسیدگی به مستمندان و اجرای عدالت تشکیل شده و برای چرب‌تر شدن لقمه ثروتمندان برنامه‌ای ندارند.

شاهچراغی گفت: با اینکه حدود ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد نتوانستیم با پیشرفت عدالت آنچنان گره‌ای از کار مردم در تحقق دین باز کنیم و این موارد تنها با شناخت قرآن و شخصیت امیر مؤمنان (ع) میسر خواهد بود.

وی با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: سه نکته جاودانگی امام راحل اخلاص، اسلام و باورمندی مردم بود، مردم ایران بعد از گذشت 30 سال رحلت ایشان را باور ندارند چون امام در یادهای ما همیشه زنده و پویا باقی خواهد ماند.

امام جمعه ری با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس بیان کرد: انتفاضه جانی دوباره در فلسطین یافته است و در هفته‌های گذشته جوانان زیادی در مقابل حملات ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند، خیزش مردم فلسطین در مقابل اشغالگری‌ها همچنان پایدار مانده است.

وی بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها در حال ضعف بوده و سقوط آنها حتمی است همچنان که شاهدیم طی حمله ۵۵ موشک سوریه، رژیم صهیونیستی از ۴ کشور واسطه‌گری خواست تا حملات پایان یابد و همچنین در پی حملات موشکی غزه نیز صهیونیست‌ها اعلام آتش‌بس کرد.

شاهچراغی در پایان متذکر شد: آمریکا با انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدش شریف
می‌خواهد بر شکست خود در سوریه و عراق و همچنین آرای پایین نوکرانش در انتخابات پارلمانی لبنان و عراق سرپوش بگذارد.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.