آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:اتکا به مردم و رهبری پشتوانه اصلی هر دولت در نظام اسلامی است

 امام جمعه شهرستان ری گفت: اتکا به مردم و رهبری پشتوانه اصلی هر دولت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدˈعلی شاهچراغیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ری، با بیان اینکه اتکا به توانمندی های داخلی تنها راه رفع مشکلات است، اظهار داشت: نتیجه تکیه بر آمریکا و برخی از دولت ها تنها شکست است و نبایستی با ریسمان پوسیده آنان به چاه رفت.

وی افزود: ما باید به نظام، انقلاب و مردم غیور مسلمان مان اتکا داشته باشیم و به فضل الهی و به طور حتم بر تمامی مشکلاتمان در عرصه های مختلف فائق خواهیم آمد.

وی با اشاره به اینکه امروز هر کجا از این جهان که مرگ بر آمریکا گفته شود به برکت انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: بذر این نفرت را ملت غیور و شجاع ایران اسلامی در جهان پاشیده است.

شاهچراغی در ادامه، با اشاره به برگزاری دو انتخابات اخیر در کشورهای مسلمان عراق و افغانستان گفت: طرفداران سرسخت آمریکا در انتخابات عراق و افغانستان به فضل خداوند متعال با شکست مواجه شدند.

وی افزود: طرفداران سیاست های آمریکا در افغانستان تنها 32 درصد آرا را بدست آوردند، این درحالی است که کاندیداهای مردمی و حافظ استقلال این کشور حائز 42 درصد از آرا مردمی شدند.

خطیب جمعه شهرستان ری همچنین گفت: آمریکا با همراهی رژیم آل سعود در کشور عراق نیز تلاش بسیاری کردند که کاندیداهای نخست وزیر فعلی این کشور رای نیاورد که موفقیتی کسب نکردند.

شاهچراغی با بیان اینکه، آمریکا علاوه بر منطقه خاورمیانه در سایر نقاط جهان از جمله کشور اکراین نیز مورد نفرت است، افزود: هفتاد درصد از آراء مردمی کشور اکراین حکایت از نفرت و مخالفت با آمریکا دارد.

امام جمعه شهرستان ری در بخشی از خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان ری ببا اشاره به مناسبت های ماه رجب خاطر نشان کرد: ماه رجب با همه فیوضاتش، مزین به ولادت امامان معصوم می باشد که یکی از آنها حضرت جوادالائمه (ع) است.

شاهچراغی همچنین با اشاره به برگزاری آئین معنوی اعتکاف در ماه رجب، به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: به درستی که حیات و زندگی معنوی جامعه ما به اینگونه آئین های پرخیر و برکت معنوی وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما با زنده نگاه داشتین اینگونه آئین های معنوی برپاست و اگر این معنویات در جامعه نبود معلوم نبود دشمنان بر سر جامعه ما چه می آوردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.