آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:حرمت ایام فاطمیه(س) در ایام نوروز حفظ شود

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار داشت: تقوی الهی در زندگی انسان را به مقامات بلندی می‌رساند و بسیاری از موانع و گزندها را برطرف می‌کند.

وی افزود: حفظ یقین و اعمال صالح از آفات و آسیب‌ها بسیار سخت است اگر انسان آفات و آسیب‌ها را نشناسد گاهی از ناحیه همان عمل صالح شیطان وارد شده و او را گمراه می‌کند، تمام نگرانی اولیا الهی در طول عمرشان این بود که پایان کارشان چه می شود.

امام جمعه شهرری با اشاره به این که چهارعلم لازم است تا انسان بتواند به پایان نیکو دست یابد، عنوان کرد: خداشناسی، معرفت نسبت به خود، شناخت تکالیف الهی و انسانی و شناخت آفات و آسیب‌های عمر و جوانی از جمله علومی هستند که همه انسان‌ها نیاز به کسب آن دارند.

وی با اشاره به میزان یقین گفت: باور در محضر خدا بودن، اینکه فرد به میزانی از خدا بترسد که از دیگران نمی‌ترسد، خشنودی خدا را با خشنودی کسی عوض نمی‌کند و در هر حال تسلیم امر خدا بودن از نشانه‌های یقین است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که جدال، شک و طمع از جمله آفات یقین است، بیان کرد: شک معبر خوب اما توقفگاه خوبی نیست، هر کس حرص او بیشتر باشد یقین او کمتر است، جدال سبب می‌شود که یقین انسان از بین برود.

وی در خطبه دوم نماز عنوان کرد: امسال ایام فاطمیه دوم مصادف با عید نوروز شده است همه ما باید حرمت این ایام را حفظ و به خاطر عید نوروز به عزاداری حضرت زهرا(س) بی‌توجهی نکنیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: کاشت و حفظ درخت مساله بسیار مهمی است، ما باید تلاش کنیم محیط زیست خود را حفظ کنیم، در اسلام کاشت درخت و حفظ و نگهداری آن عبادت محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرری با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم عراق تاکید کرد: امروز مردم عراق گرفتار جنگی شده که بسیار از جنگ تحمیلی 8 سال دوران دفاع مقدس ما سخت‌تر است آنها با دشمنی که در داخل خانه با آنها می‌جنگد روبرو شدند که هیچ نوع حقوق انسانی را رعایت نمی‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.