آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:همدلی مردم و مسئولان در کمک به سیل زدگان بی نظیر است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) اظهارداشت: نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و بسیج به موقع و بدون فوت وقت در کنار مردم مناطق سیل زده قرار گرفتند و نقش بسزایی در امر تامین غذا، بهداشت و اسکان مردم داشتند.
وی با بیان اینکه کمک به مردم سیل زده یک وظیفه همگانی در جامعه است افزود: مردم و مسئولان با اتحاد خود در امر کمک رسانی به مردم بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را به جهانیان نشان دادند.
شاهچراغی در ادامه به تخریب خانه های مردم و زیرساخت های شهرهای سیل زده درپی باران های اخیر کشور اشاره کرد و یادآور شد: حلاوت و شیرینی نیز در کنار تمام تلخی های سیل وجود دارد و آن این است که پس از ۲۰ سال خشکسالی، امروز ۳۵ سد کشور به همراه منابع زیر زمینی سیراب شده اند.
وی ادامه داد: پر کردن سدهای کشور نیازمند منابع عظیم بودجه ای بود که با یک لطف خدواند طی چند روز بارش، تمامی سدهای مناطق بحرانی سیراب شدند.
شاهچراغی تصریح کرد: تبدیل مسیل به مسیر و گرفتن مبالغ گزاف از طرف دستگاه های دولتی برای صدور مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از دلایل اصلی مشکلات پیش آمده در اثر طغیان رودخانه ها است.
امام جمعه شهرری در بخش دیگر سخنان خود به فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و گفت: جوانان و دانشمندان پر تلاش ایرانی با تمام محدودیت ها توانستند به فناوری هسته ای که انحصار آن در دست چند کشور پیشرفته جهان بود دست پیدا کنند اما این امر به کام مستکبران عالم خوش نیامده است.
شاهچراغی یادآور شد: تعبیر دشمن از انرژی هسته ای ایران ساخت بمب اتم است ولی به کوری چشم دشمنان امروز جوانان ایرانی توانسته اند پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های پزشکی، تولید انرژی، دارو و سایر زمینه های صلح آمیز هسته ای به دست آوردند.
وی در ادامه به پایان تعطیلات نوروزی اشاره و تاکید کرد: فردا اولین روز کاری ادارات است، مسئولان باید با نشاط و کار مضاعف در محل کار خود حاضر شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.