آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: مساجد نباید پایگاهی برای ترویج شیعه انگلیسی شود

به گزارش راگانیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) با اشاره به هفته نکوداشت مساجد تاکید کرد: هیات امناء و ائمه مساجد باید از ظرفیت عظیم این مکان های مقدس در جهت مسائل انقلاب و کشور استفاده کنند و مساجد را به محلی برای تربیت نسل جوان انقلابی تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه همه ساله در آستانه ماه رمضان مساجد غبارروبی و عطر افشانی می شوند اظهار کرد: مساجد باید از لحاظ ظاهری و بهداشتی همیشه پاک و منزه باشند و از لحاظ باطنی نیز باید پیرو خط انقلاب و رهبری باشند.
شاهچراغی در ادامه به فضاسازی های اخیر سه کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان در موضوعات خروج احتمالی آمریکا از برجام، بحث هسته ای و موشکی ایران اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران هرگز به این گونه جنگ های روانی اعتنایی نمی کند و از این تهدیدات نمی ترسد.
وی به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ما هرگز به آمریکا اعتماد نداریم اشاره کرد و یادآور شد: ملت بزرگ ایران بر خلاف سران عیاش برخی کشورهای عربی بخصوص عربستان به هیچ عنوان وابسته به آمریکا نیست و هرگز اجاز دخالت این کشور را در امور داخلی خود نمی دهد.
شاهچراغی با بیان اینکه حرف ملت بزرگ ایران را وزیر امور خارجه کشور به خوبی در محافل بین المللی زده است تصریح کرد: ملت ایران با حسن نیت توافق هسته ای را امضاء کرده و به آن پایبند هستند و امروز به هیچ عنوان اجازه بازنگری و اضافه شدن بندی به آن را نخواهند داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود نماز و حجاب را 2 عامل مهم جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: کسانی که امروز بحث هایی مانند حجاب اجباری و اختیاری را در جامعه مطرح می کنند تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفته اند چرا که اسلام در قرآن و احادیث فقط یک حجاب دارد و آن هم حجاب شرعی است.
وی ادامه داد: جامعه مطلوب دینی فقط در سایه نماز و حجاب شرعی ایجاد می شود و باید در تحقق این امر مهم تمامی آحاد جامعه تلاش کنند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.