آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امسال ۴۰ تعاونی در شهرستان ری فعال شد

به گزارش راگانیوز ؛ حسین علیزاده روز سه شنبه به مناسبت ۱۳ شهریورماه سالروز تعاون  افزود: ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در این تعاونی ها از ابتدای سالجاری تاکنون مشغول به فعالیت شده اند که ۲ برابر این میزان نیز شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طرح ‘روستا تعاون’ از اولویت های اصلی اداره کار محسوب می شود، عنوان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای حاشیه پایتخت از ابتدای سالجاری آغاز شده و در این زمینه ۶ تعاونی روستایی در این شهرستان تشکیل شده است.
علیزاده عنوان کرد: این ۶ تعاونی در روستاهای قلعه نو، کهریزک و خاوران تشکیل شده و از آنجایی که پوشاک، کفش و جوراب تولید می کنند جزو طرح های زوده بازده محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ روستایی به صورت مستقیم و در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از طریق این تعاونی ها صاحب شغل شده اند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: طرح های تعاونی روستایی پس از ارائه طرح توجیهی اقتصادی، تسهیلات ۶ درصدی از محل صندوق ذخایر ارزی کشور دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۰ طرح تولیدی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری توسط اداره کار ری به بانک های عامل جهت ارائه تسهیلات معرفی شده اند، گفت: در صورت ارائه تسهیلات، شاهد اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ برابر آن نیز به صورت غیر مستقیم در شهرستان ری خواهیم بود.
وی تصریح کرد: تشخیص اقتصادی نبودن طرح ها از سوی بانک های عامل و نداشتن وثیقه لازم برای دریافت وام، اصلی ترین دلایل ناتوانی صاحبان طرح های تولید و صنعتی در اخذ تسهیلات از بانک های عامل است.
۱۱ تا ۱۷ شهریور هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است که روز ۱۳ شهریور ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز تعاون نامگذاری کرده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.