آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امسال 20 طرح عشایری در ری به بهره برداری می رسد

به گزارش راگانیوز ؛سعید نادری با بیان اینکه امسال سهم عشایر شهرستان ری از محل درآمدهای ارزش افزوده مشخص شده است، افزود: عمده طرح های عشایری در حوزه تامین آب، خرید تانکر آبرسان، مرمت و تعمیر ایل راه ها، مرمت قنات های مخصوص عشایر و ایجاد سدهای زیرزمینی خواهد بود.

وی تصریح کرد: این طرح ها با همکاری سازمان امور عشایری و فرمانداری ری اجرا می شود.
وی از اجرای طرح پشتیبانی کوچندگان نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تامین آب شرب و واکسیناسیون دام، بازگشایی ایل راه ها و ایجاد شورای عشایری ارائه می شود.
وی گفت که خدمات دهی در زمان کوچ عشایر، معرفی به ادارات مختلف برای تسریع امور عشایر و معرفی به بیمه صندوق اجتماعی روستاییان از دیگر خدمات این طرح است.
نادری با بیان اینکه چهار ایل هداوند، کلهر، طایفه عرب صحنـایی و کلکوهی زمان قشلاق را در شهرستان ری سپری می کنند، عنوان کرد: این شهرستان 200 خانوار عشایر با جمعیت یک هزار نفر دارد که این عشایر در بخش های خاوران، چرمشهر و حسن آباد پراکنده هستند.

**20 درصد گوشت قرمز ری توسط عشایر تولید می شود
مسئول امور عشایر شهرستان ری با اشاره به اینکه عشایر شهرستان ری 35 هزار راس دام سبک و یک هزار نفر شتر دارند، اظهار کرد: عشایر این شهرستان با تولید سالانه یک هزار و 400 تن گوشت قرمز 20 درصد از نیاز بازار مصرف مردم ری تامین می کنند.
نادری ادامه داد: هر یک از سیاه چادرهای عشایر نماد یک کارگاه تولیدی است که با کمترین نیاز به بخش دولتی بهترین محصول را با بالاترین کیفیت تولید می کنند.
وی عشایر را بهترین حافظان محیط زیست دانست و گفت: بر اساس تجربه عشایر هر جا که حضور داشته اند کمترین تخریب در منابع طبیعی صورت گرفته است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.