آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امکانات و زیرساخت های اقامتی برای زائران در شهرری فراهم نیست

به گزارش راگانیوز ؛ طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به دهه گرامیداشت حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: مساله مهمی که طی 40 سال بعد از انقلاب مغفول مانده این است که زیارتگاهی مثل حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بدون تسهیلات برای گردشگران مذهبی است. هیچ امکانات و زیرساختی را برای کسی که می‌خواهد زیارت کند و یک شب اقامت کند، فراهم نکردند و در واقع این زیارتگاه را به مردم  تهران اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه در این خصوص نیز بحث شد، که این امکانات صرفا برای مشهد دیده نشود و برای شهرری نیز این تسهیلات در اختیار زائران قرار گیرد. خوشبختانه برای شهرری سیستم حمل و نقل تقریبا فراهم شده که گردشگران مذهبی می توانند از این فرصت استفاده کنند، اما امکانات دیگری نیز لازم است که نیازمند سرمایه گذار خصوصی است.

سیاوشی در ادامه تصریح کرد: در این خصوص با سازمان اوقاف نیز جلساتی برگزار شد، راهکاری که در این جلسات مطرح شد، احیای بناهای تاریخی رها شده در بازارچه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است که می‌توان سرمایه‌گذاری روی بناهای تاریخی، تغییر کاربری آنها و همچنین تبدیل آنها به اقامت‌گاه یا واحدهای پذیرایی را دنبال کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: باید فرصت و امکانات برای جذب گردشگر را خودمان به وجود آوریم و باتوجه به موقوفاتی که حرم دارد و با کمک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرایط را فراهم کنیم، این بحث در مجلس مطرح شده و ما نیز از اداره اوقاف خواسته‌ایم.

فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.