آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انتخابات آمریکا ورشکستگی این کشور را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری فارس: انتخابات آمریکا ورشکستگی این کشور را به جهانیان نشان داد

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نمازجمعه شهرری که در مصلای آستان حرم عبدالعظیم الحسنی برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به تفسیر آیه “وقلو قولا صدیقا” پرداخت و گفت: وقتی سخن می گویید قوی و محکم باشید. این قول و گفتار آلوده به دروغ و تهمت نباشد.

امام جمعه شهرری ادامه داد: قول صدیق دو خاصیت دارد: یکی اینکه راست‌گویی در آن نهفته است بنابراین نجات در صداقت است و دوم اینکه درستگویی است. یعنی نباید زبان را به دشنام و حرف‌های ناپسند عادت دهیم. بر اساس این آیه خداوند می‌فرماید اگر شما چنین کردید ما هم اعمال شما را اصلاح خواهیم کرد.

وی در شرح فرازی از دعای مکارم‌الاخلاق گفت: شیطان کارش القا کردن است. گاهی در دل انسان القائاتی را پیش می‌آورد و انسان را به آرزوهای دست‌نیافتنی وادار می‌کند. القای دیگر نیز سوءظن به دیگران با بدبینی به قضایا است. از همه بدتر سوءظن به خداست. القاء سوم که شیطان ایجاد می‌کند، حسد است.

شاهچراغی در ابتدای خطبه دوم به بیان شرح واقعه کاروان اسرای اهل بیت به شهر شام پرداخت و با بیان مظلومیت آل‌الله دقایقی به ذکر مصیبت پرداخت و در ادامه گفت: نکته قابل توجه این است که بزرگترین اشتباه و حماقت یزید این بود که سیدالشهدا را شهید کرد و خانواده ایشان را به اسارت گرفت. چون با این کار باعث شد ریشه کاخ ظلم خود را بکند و با آوردن اسرا به شهر شام مایه سرافندگی و شکست خود شود.

وی در مورد پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: الحمدالله امروزه شرایطی ایجاد شده است که بیش از ۲۰ میلیون زائر به کربلا می‌روند و مشتاقانه خودشان را به حرم سیدالشهدا می‌رسانند. جریان اربعین امام حسین را به دنیا معرفی می‌کند و راهپیمایی اربعین در دنیا موج ایجاد کرده است، آن‌هم در سرزمین جنگ زده عراق که امنیت مراسم این چنین برقرار می‌شود و مردم می‌روند.

امام جمعه شهرری در ادامه از خدمات ارزشمند دست‌اندرکاران و خدمت‌رسانان به زائران اربعین تقدیر و همچنین نقش مردم عراق را بسیار مهم توصیف کرد.

شاهچراغی در ادامه خطبه‌های خود گفت: نکته دیگر هفته کتاب‌خوانی است که در پیش رو داریم. متاسفانه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور ما بسیار ضعیف است. ما نه خود نه فرزندانمان را به خواندن کتاب ترغیب نکرده‌ایم. مقام معظم رهبری ۳ هزار کتاب در مورد خاطرات جنگ مطالعه کرده‌اند و خودشان فرمودند که اگر یک کتاب چند صفحه‌ای هم پیدا کنم، حتما آنرا مطالعه می‌کنم. لذا ما هم باید خود را به خواندن کتاب عادت دهیم.

امام جمعه شهرری در خصوص تغییرات شکل گرفته در آمریکا تاکید کرد: نکته مهم در مورد انتخابات آمریکا این است که در نظام جمهوری اسلامی هیچ شخص و مسؤولی از نامزدهای انتخابات امریکا جانبداری نکرد. یعنی سیاست ایران تغییری نکرد. در حقیقت این کاندیداها یک مهره‌اند. پشت این‌ها صهیونیست‌ها هستند که الحمدالله جهت‌گیری نظام اسلامی، در کل قضایای آمریکا خوب بود.

وی یادآور شد: البته متاسفانه بعضی در داخل با تحلیل‌های غلط نوشتند و گفتند که مثلا اگر فلانی رای می‌آورد، بهتر بود و حالا این آورده بدتر است که همه این‌ها نشانه خودباختگی و ضعف نفس برخی است.

شاهچراغی با بیان اینکه این انتخابات نشان داد که امریکا ورشکسته است، افزود: این نامزدها خودشان همدیگر را  رسوا کردند، اگر ما تمام ثروت‌ها را جمع می‌کردیم نمی‌شد آنقدر راحت واقعیت آمریکا را به مردم نشان داد.

امام جمعه شهرری ادامه داد: از نظر مردم ما دموکرات و جمهوری‌خواه هیچ فرقی ندارند. آنها در هر صورت دشمن ما هستند. شما دیدید که این نامزدها در نطق‌های انتخاباتی در فحش و ناسزا به ایران از هم سبقت می‌گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.