آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انتقاد رئیس اداره صنعت شهرستان ری از توزیع قطره چکانی موجودی انبارها

به گزارش راگانیوز ؛  عزیزالله افضلی در گشت تعزیرات حکومتی و بازدید از انبارهای جنوب شرق تهران افزود: در شرایطی که بازار نیازمند کالاهایی همچون لاستیک و لوازم خانگی است امتناع از عرضه و یا احتکار موجب می شود که التهاب در بازار افزایش پیدا کند.
وی گفت: برخی از این واردکنندگان یا توزیع کنندگان برای اینکه مورد بازخواست قرار نگیرند کالاهای موجود خود در انبارها را عرضه می کنند اما به صورت محدود و قطره چکانی در حالی که در سال های گذشته چنین عملکردی نداشتند و بر همین اساس اگر به این نتیجه برسیم که این افراد به نیت افزایش قیمت به عرضه قطره چکانی مبادرت می کنند حتما با آنها برخورد شدید خواهیم کرد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری هم در این گشت مشترک تعزیراتی، در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: اکنون در انباری هستیم که حجم زیادی لاستیک خودروهای سبک و سنگین در آن دپو شده است و این اقدام صاحبان این انبار جای تعجب دارد.
مهدی کمال نیا افزود: حتی اگر نگهداری این لاستیک ها به منزله احتکار هم نباشد اما چون به صورت قطره چکانی توزیع می شود حکم امتناع از عرضه را دارد و هم صاحب کالا و هم انباردار محکوم هستند.
نماینده اتحادیه انبارداران شهرری هم که در این گشت مشترک تعزیرات حضور داشت گفت: بیش از ۹۶ درصد انبارهای شهرری مجوز دارد و ما هم اکنون حدود ۶۰ انبار در این منطقه داریم که فقط تعداد کمی از آنها به دلیل مشکلات مربوط به مالیات و مسائل مرتبط با شرکایشان هنوز مجوز نگرفته اند.
حسین افشار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر از انبارهای این منطقه بازدید دوره ای دارید، افزود: مدتی است که روزهای یکشنبه و سه شنبه با مأموران تعزیرات، بخشداری، سازمان بازرسی و نظارت و نیروی انتظامی از انبارها بازدید می کنیم و مشکلی از بابت احتکار نداریم.
وی گفت: انباردارهای ما به نوعی امانتدار هستند و ما از آنها خواسته ایم بیست و پنجم هر ماه موجودی خود را اعلام کنند.
افشار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نگهداری کالایی مانند برنج به مدت یک سال در یک انبار از نظر شما احتکار نیست، افزود: مسئولان باید در این خصوص ورود کنند.
نماینده اتحادیه انبارداران شهرری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه به چه میزان تخلفات انبارداران را به سازمان های نظارتی از جمله تعزیرات گزارش کرده اید، گفت: تا الآن به تخلفی بر نخورده ایم.
رئیس مرکز گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران هم در واکنش به سخنان نماینده اتحادیه انبارداران گفت: قطعا مسئولان بازرسی اتحادیه ها باید با دستگاه های نظارتی همکاری کنند و اگر تخلفی بینند آن را به سازمان تعزیرات یا سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا اگر تخلفی بود پرونده آن در تعزیرات رسیدگی شود .
بهمن حسن بیگی افزود: قطعا هر کالایی که در انباری نگهداری می شود شرایط نگهداری خاص خود را دارد و درست است که انباردار به نوعی امانتدار است اما هر کالایی در هر شرایط نمی تواند در انبار نگهداری شود و باید انبارداران اعلام موجودی کنند.
وی گفت: صاحبان کالا که کالاهایشان را در انبارها احتکار می کنند و یا امتناع از عرضه دارند قطعا محاکمه می شوند اما اگر انباردارها هم با سازمان های نظارتی همکاری نکنند مصداق تبانی با صاحب کالا را دارند.
صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.