آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انجام سالانه تست تنفس و ریه بر کارکنان کارخانجات صنعتی امری ضروریست

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ، قنبری گفت : به منظور پیشگیری و کنترل از سرطان های شغلی که امروزه بسیار شایع شده است کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان مجرب  بهداشت و سلامت در سالن عطریاس باقرشهر برگزار شد .

وی در ادامه افزود : در این کارگاه آموزشی خانم دکتر افتخاری متخصص طب کار، خانم دکتر بهرامیان ، خانم دقیقی مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت شهرستان ری ، مهندس رنجبران مسئول شبکه بهداشت شهرستان ری و خانم سبزه خواه مسئول واحد بیماری شبکه بهداشت شهرستان ری حضور یافتند .

خانم دکتر افتخاری با اشاره به اینکه سرطان های شغلی یکی ازمعضلات بهداشتی مهم در صنعت وکشاورزی هستند ، اظهار داشت : سرطانهای شغلی در پوست، ریه ها واندامهای سازنده خون بیشتر دیده می شوند و تمامی کارگران و مسئولین کارخانجات باید سالانه تست تنفس و ریه برای پیشگیری از از سرطان انجام دهند . سرطانهای ناشی از كار، به دنبال مواجهه با برخی مواد شیمیایی یا عوامل فیزیکی كه سرطان زا شناخته شده اند، رخ می دهند.

مهندس رنجبران مسئول شبکه بهداشت شهرستان ری در خصوص عوامل محیطی تاثیرگذار در سرطان های شغلی گفت : حدود یک پنجم سرطان ها به عوامل محیطی مربوط است که سرطان های ناشی از کار در محیط های شغلی را نیز شامل می شود. دلایل محیطی سرطان از جمله آلودگی هوا، اشعه فرابنفش و رادون موجود در محیط های سربسته ، مواردی هستند که احتمال بروز سرطان را افزایش می دهند .

وی درپایان یادآور شد : انجام درست شیوه های پیشگیری از بروز سرطانهای شغلی، مستلزم همكاری و آگاهی افرادی است كه در معرض خطر هستند، بنابراین آموزش روش های حفاظتی و پیشگیری به افرادی كه در مراكز صنعتی كار می كنند ، بسیار مهم و مورد توجه است .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.