آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انجام یک هزار و 89 مورد بازرسی از مراکز صنفی و صنعتی شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، حسین علیزاده  افزود: درهمین ارتباط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری در حوزه های نظارت بر حسن اجرای کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار، کمیته انظباطی و بهره وری از 10 هزار واحد صنعتی و صنفی این شهرستان دیدن کردند.
وی با بیان اینکه در طول 6 ماه گذشته پنج واحد صنفی و صنعتی متخلف شهرستان ری به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار کرد: متاسفانه واحدهای کوچک صنعتی و صنفی شهرستان ری در حوزه های ایمنی و بهداشت محیط کار دارای تخلفاتی هستند که با هماهنگی انجام شده 120 واحد بزرگ بالای 50 نفر شاغل شهرستان مانند پالایشگاه تهران و شرکت ها تابعه آن در این مباحث از استانداردهای روز دنیا پیروی می کنند.
علیزاده در ادامه به حضور 250 هزار تبعه کشورهای افغانستان، عراق، بنگلادش و پاکستان در سطح شهرستان ری اشاره و تصریح کرد: هر یک از بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری موظفند 120 مورد از 500 مورد بازرسی ادواری سالانه خود را به موضوع اشتغال اتباع بیگانه در مراکز صنعتی و صنفی شهرستان اختصاص دهند.
وی ادامه داد: کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارگاه خود استفاده کنند براساس قانون کار جریمه می شوند البته دراین زمینه معتقدیم بجای برخورد قهری با کارفرمایان، مشوق های برای استفاده از نیروهای بومی و یا کارگران خارجی دارای مجوز کار درنظر بگیریم.
علیزاده با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 90 واحد متخلف صنفی و صنعتی در سطح شهرستان ری بدلیل بکارگیری اتباع بیگانه شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند افزود: 40 درصد از کارفرمایان متخلف با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اقدام به جایگزینی نیروی شاغل بومی کردند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.