به گزارش راگانیوز ؛  «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این بازدید گفت: شهرستان ری دارای ظرفیت بالایی از نظر حضور اصحاب فرهنگ و هنر است و مهمترین آنان در زمره هنر خوشنویسی هستند.

وی افزود: در دوران نه چندان دوری، بزرگان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی ایران در شهرری حضور داشتند و شاگردان آنان نیز اکنون منشا اثر هستند.

«محمود فرجی» رئیس انحمن خوشنویسان شهرری نیز گفت: ساختمان جدید انجمن، جنب دانشگاه فرهنگیان در زمینی با مساحت ٣۶۵ متر در شش طبقه با بیش از یک هزار متر بنا دارای ۵ کلاس، کتابخانه، دفتر اساتید، گالری و سالن اجتماعات بوده که حدود ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد برای تکمیل پروژه، این ساختمان در سال جاری به بهره برداری برسد.

انجمن خوشنویسان شهرری در سال ١٣۵٩ به همت استاد امیر حسین محمدی بنیان نهاده شد. کلاسهای انجمن توسط وی و با تحمل مشقت های فراوان در مراکز مختلفی از جمله دبیرستان شهید مدرس و مرکز تربیت معلم شهید مفتح فعالیت خود را آغاز نمود و پس از سال ها در کتابخانه زکریای رازی ادامه فعالیت داد.

از سال ١٣۶۴ پس از مراجعت استاد امیر حسین محمدی به تهران، ادامه کلاسهای شهرری توسط استاد علی علی ادامه یافت و در سال ١٣٧٠ با تلاش وی و همراهی جمعی از فارغ التحصیلان توانست به عنوان شعبه شورایی و مستقل به ثبت برسد.