آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انفعال دیپلماسی وزارت خارجه درباره مسلمانان میانمار، برخلاف حکمت، عزت و مصلحت اسلامی است / انتقاد از صدور ابلاغیه ای به شهرداری ها درباره اربعین

به گزارش راگانیوز ؛ امام جماعت مسجد امام حسین(ع) اضافه کرد: طلاب همچون سیره مراجع معظم تقلید و علمای ربانی، نسبت به شب زنده داری و انجام نوافل اهتمام داشته باشند. تهجد، رمز تعالی روحانی و کسب فضائل اخلاقی و معنوی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: کشتار جمعی از مسلمانان در میانمار، نشان دهنده وجود وحشیگیری و اعمال وحشیانه و غیرانسانی در عصر به اصلاح ” دانش و فناوری ” است.

آیت الله حسینی مازندرانی یادآور شد: طبق تصریح آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هر مسلمانی نسبت به وضعیت و سرنوشت سایر مسلمانان مسئول است و هرگونه سکوت و انفعال درباره وضعیت جامعه اسلامی، خیانت است.

این مفسر قرآن کریم با تشکر از تلاش ها و فعالیت های مستمر دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه کشور در عرصه های بین المللی به ویژه نسبت به وضعیت مسلمانان در کشورهای یمن، بحرین، افغانستان، فلسطین و لبنان، افزود: متاسفانه با نوعی انفعال و کم کاری درباره کشتار جمعی از مسلمانان در میانمار مواجه هستیم. این عملکرد برخلاف استراتژی جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل “حکمت، عزت و مصلحت” است.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) در ادامه با اشاره به برخی اخبار منتشره در خبرگزاری ها و رسانه های مجازی، مکتوب و تصویری درباره صدور ابلاغیه ای به برخی شهرداری ها برای کمک نکردن به زائران اربعین حسینی، گفت: حماسه عظیم اربعین، اجتماع شکوهمند شیعیان در عصر حاضر است. در دورانی که دشمنان شبانه روز علیه تشیع و انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کنند، پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، عرض اندام مسلمانان و آزادگان جهان در برابر استکبار جهانی و وهابیت کوردل و منحرف است.

آیت الله حسینی مازندرانی بیان داشت: مطمئنا تمام دستگاه های کشور از جمله شهرداری ها به وظیفه دینی و انقلابی خود مطابق با قوانین و مقررات کشور درباره برگزاری باشکوه و باعظمت پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی تلاش می کنند.

یادآور می شود، حوزه علمیه امام حسین(ع) اوایل انقلاب اسلامی ایران توسط آیت الله حسینی مازندرانی در شهر ری تاسیس شد و اکنون، صد طلبه در پایه های دوم تا نهم در این حوزه علمیه تحصیل می کنند. همچنین طی 38 سال فعالیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، بیش از هزار روحانی برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی تربیت شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.