آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری پیامکی در شهرری

به گزارش راگانیوز به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه زنی به پلیس فتا استان مازندران و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدنش در طرح همراه اول به مبلغ ۱۵ میلیون وی را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب، رمز دوم حساب بانکی وی را فعال و مبلغ ۹۷میلیون و۴۰۰ هزار ریال وجه نقد از موجودی حساب وی را سرقت کرده است موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی متهمان را که علاوه بر کلاهبرداری از شاکی اقدام به سرقت از ده ها نفر با همین روش و شگرد کرده بودند را شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد تصریح کرد: اعضای این باند که اهل شهرری تهران بوده اند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری و سرقت از حساب های بانکی افراد به همدستی با یک زندانی محکوم به قتل عمد اعتراف کردند.

محمدنژاد اظهار داشت: متهمان که به چندین فقره سرقت و کلاهبرداری از افراد در استان های گیلان، اصفهان، گلستان، البرز و تهران اعتراف کرده بودند در اظهارات خود گفتند که با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد در طرح همراه اول و سفر عتبات عالیات برای مالباختگان ، آنان را جهت واریز وجه به حسابشان به پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنان را فعال یا با فریب آنها، وجوه را از حسابشان سرقت کرده و پس از چندین انتقال، سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خودشان واریز می کردند.

رئیس پلیس استان مازندران در خاتمه به شهروندان هشدار داد: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نیست؛ همچنین برای هرگونه انتقال وجه فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی است و به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV۲ ، تاریخ انقضاء و …) نیازی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی مانند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها درخواست می کنند، فقط کلاهبرداری است، پس هرگز نباید به این پیامک ها اعتماد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.