آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایجاد جاذبه در مساجد برای جوانان به مثابه یک ثروت ارزشمند است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری گفت: ایجاد جاذبه در مساجد برای حضور بیشتر جوانان در این مکان مقدس به مثابه یک ثروت ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف اصغری روز پنجشنبه در آستانه دهه تکریم مساجد در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه مساجد بایستی محلی برای تقویت بنیه دینی جوانان باشد، افزود: لازم است در این مکان مقدس برنامه های متنوع فرهنگی وهنری با رویکرد معنوی برای جوانان ترتیب داده شود تا آنان با انگیزه بیشتر به مساجد روی آورند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری با بیان اینکه امسال در سال سوم اجرای طرح دهه تکریم مساجد قرار داریم، گفت: تغییر نامگذاری هفته غباروبی مساجد ازسال 91 به دهه تکریم در واقع توجه به کارکرد مسجد است که بایستی علاوه بر پاک سازی و غباروبی به کارکردهای دیگر مساجد نیز توجه شود.

حجت الاسلام اصغری افزود: در دهه تکریم برای هر روزعنوانی درنظر گرفته شده که عبارت است از مسجد به عنوان ˈپایگاه تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت (ع)ˈ ، ˈبستر نشر فرهنگ ایثار و شهادتˈ ، ˈجلوه گاه اراده مردم در عمران خانه خداˈ، ˈمرکز تعمیق اخوت ایمانی و رشد فضائل اخلاقیˈ ، ˈمحور خدمات فرهنگی-اجتماعی محلهˈ ، ˈپیشتاز در ترویج اندیشه های امام و رهبری، ˈخاستگاه و پشتیبان بیداری اسلامی، مسجد، کانون حیات طیبه خانوادهˈ ، ˈمأمن کودکان، نوجوانان و جوانانˈ و ˈمیعادگاه منتظران انقلابیˈ می باشد.

وی گفت: هم اکنون 170 مسجد در شهرستان ری فعال است و برای همه مساجد با توجه به نوع فعالیت شان در این دهه حداقل از پنج تا ٣0 میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شد.

دهه تکریم و غبارروبی مساجد از 28 خردادماه مصادف با 20 شعبان آغاز و تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.